نیوز سیتی!
13 آبان 1402 - 21:55

کشته شدن 9 تروریست در پی حمله به پایگاه هوایی پاکستان

ارتش پاکستان روز شنبه اعلام کرد که 9 تروریست پس از یورش به یک پایگاه هوایی در شمال شرقی پاکستان کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش پاکستان روز شنبه اعلام کرد که ۹ تروریست را پس از یورش به پایگاه هوایی «میانوالی» در استان «پنجاب» در شمال شرقی پاکستان کشته است.

روزنامه «ینی شفق» به نقل از بیانیه ارتش پاکستان نوشت که در این عملیات تمامی تروریست‌ها به هلاکت رسیدند. ارتش پاکستان اعلام کرد که هیچ آسیبی به این پایگاه هوایی وارد نشده است. برخی مدعی شده بودند که سه هواپیمای غیرعملیاتی در جریان این حمله تروریستی آسیب دیدند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: «نیروهای مسلح پاکستان هوشیار  و کاملا قادر به دفاع از میهن  برابر هر تهدیدی هستند.»

تحریک جهاد پاکستان ، گروه وابسته به تحریک طالبان پاکستان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. حمله اخیر تنها یک روز پس از دو انفجار که در آن ۱۶ پرسنل امنیتی و چهار غیرنظامی روز جمعه در منطقه «دره اسماعیل خان» در شمال غربی استان «خیبر پختونخوا» و منطقه «گوادر» در استان بلوچستان در جنوب غربی کشته شدند، رخ داد.

آخرین موج حملات تروریستی تنها یک روز پس از آن رخ داد که کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرد که انتخابات سراسری مورد انتظار در هشتم فوریه برگزار خواهد شد.

حملات تشدید شده توسط طالبان پاکستان و سایر گروه‌های تروریستی در سال جاری صدها نفر را که اکثرا اعضای نیروهای امنیتی بودند، کشته‌اند. ارتش کشته شدن دستکم ۲۴۰ نظامی را تایید کرده است. «انوار الکاکار» نخست وزیر موقت پاکستان گفت: «ما نگرانی داریم زیرا گروه‌هایی مانند طالبان پاکستان در خاک افغانستان ساکن هستند. اردوگاه‌های آموزشی در خاک آنهاست و برای ما نگران کننده است.»

 پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1561278

مهمترین اخبار ایران و جهان: