نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 22:02

پانسیون پزشکان گرمی تجهیز می‌شود

گرمی- فرماندار شهرستان گرمی از تجهیز پانسیون پزشکان در شهرستان گرمی خبر داد.

حسین مولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان گرمی، قرار شد تا تجهیزات مورد نیاز برای پانسیون پزشکان این شهرستان خریداری و در اختیار این مجموعه قرار گیرد تا امکان ماندگاری پزشکان متخصص و حتی فوق تخصص در این شهرستان فراهم آید.

وی از توسعه بیمارستان ولایت و بخش‌های مختلف آن در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول مساعد داد تا اتاق‌های عمل و بخش‌های تخصصی این بیمارستان نیز به سرعت تجهیز و راه‌اندازی شود.

فرماندار شهرستان گرمی در مورد جذب نیروی مورد نیاز نیز گفت: با اخذ مجوز جذب نیرو در اولویت وزارت بهداشت است و در این زمینه مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر در حوزه جذب نیرو فعال بوده و سهمیه مورد نظر به آنها اختصاص می‌یابد.

مولایی افزود: با ۶ میلیارد تومان اعتبار عملیات احداث مرکز جامع سلامت روستای «قاسم‌کندی» گرمی آغاز شد تا در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع این مجموعه به سرعت اجرایی و عملیاتی شود.

وی به کمبودهای شبکه بهداشت و ضرورت توسعه خانه‌های بهداشتی به امکانات و تجهیزات مناسب اشاره کرد و ادامه داد: وزیر بهداشت که با همراهی نماینده شهرستان گرمی در مجلس از مجموعه‌های بهداشتی، درمانی بازدید می‌کرد، قول مساعد داد تا در سال آینده اعتبار ویژه‌ای را با رویکرد محرومیت‌زدایی در گرمی اختصاص دهد تا ما بتوانیم زمینه و بستر حرکت تحولی را در این بخش شاهد باشیم.

مولایی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان مرزی و محروم گرمی فاقد امکانات مجهز و مدرن بهداشتی است و در این باب در روستاها نیاز به جذب نیرو و همچنین توسعه مجموعه‌های بهداشتی، درمانی است تا خدمات ارائه شده از کیفیت و مقبولیت مطلوب بهره‌مند باشد.

فرماندار شهرستان گرمی اضافه کرد: سکونت پزشکان متخصص و فوق تخصص و توسعه مراکز بیمارستانی به ویژه بیمارستان ولایت اردبیل می‌تواند راهگشا در این مسیر بوده و به اجرای طرح‌های مختلف دیگر نیز کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1075478

مهمترین اخبار ایران و جهان: