نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 12:18

پرداخت 18 میلیارد تومان تسهیلات نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده از محل منابع خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون، ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی تا ابتدای اسفند ماه جاری پرداخت شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، لیلا منوچهری‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شده از محل منابع خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون، ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون بخش کشاورزی در راستای تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی تا ابتدای اسفند ماه جاری پرداخت شد.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با پیگیری‌های انجام شده حدود ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبارات تکمیلی نیز به اعتبارات ابلاغی امسال اضافه شده و در مجموع اعتبارات به ۴۵۰ میلیارد ریال رسیده است که ۱۹۱ بهره‌بردار از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی و سهم منابع خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون بیان داشت: ارتقای شاخص ضریب مکانیزاسیون استان در سال جاری به میزان پنج صدم درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

منوچهری‌مقدم توضیح داد: از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۱۰ مکانیزاسیون انواع تیلر باغی و سمپاش،کارنده‌های کشت مستقیم و انواع خاکورز حفاظتی، دستگاه‌های داشت و برداشت محصولات کشاورزی و تجهیزات مورد نیاز مزارع پرورش ماهی و واحدهای پرورش دام و طیور به ناوگان ماشینی استان افزوده شد.

وی همچنین افزود: در سال جاری تعداد ۳۶ دستگاه کارنده کشت مستقیم غلات دیم از محل اعتبارات طرح جهش تولید در دیمزارها به ناوگان کشت استان اضافه شد.

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی استان گفت: مجموع ماشین‌آلات خریداری شده از محل تسهیلات اعتباری مکانیزاسیون و طرح جهش تولید در سال‌های آینده افزایش چشمگیری در سطح کشت مکانیزه غلات استان بوجود خواهد آورد که نتیجه آن افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش تولید استان خواهد شد.

وی افزود: همچنین اضافه شدن انواع سمپاش‌ها بخصوص پهبادهای سمپاش در بحث مبارزه با علف‌های هرز غلات و سایر محصولات زراعی و باغی تاثیر قابل توجهی در بهبود عملکرد و افزایش تولید انواع محصولات زراعی و باغی استان خواهد داشت.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047834

مهمترین اخبار ایران و جهان: