نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 16:24

بازدید کارشناس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مناطق آلوده به مین

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از بازدید کارشناس تسلیحاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از مناطق آلوده به مین در استان کرمانشاه خبر داد.

محمدباقر محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خانم فلورز از مکانی که حاوی مهمات به جا مانده از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که قربانی گرفته بودند و سنگرهای نظامی که در مواقع حضور کاروان‌های راهیان نور به شمار می‌رفتند، بازدید کرد.

وی افزود: آموزش و آگاهی رسانی مردم در استان‌های مرزی گامی مؤثر در پیشگیری از انفجار مین بوده که این امر مهم توسط مربیان آموزش دیده و توانمند جمعیت هلال احمر کرمانشاه در شهر و روستا در حال برگزاری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی همچنان عوارض ناشی از مین و مهمات منفجر نشده برای خانواده شهدا و جانبازان ادامه دارد.

محمدی گفت: با توجه به اینکه کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور و جزو استان‌های آلوده به مین است و به دلیل همجواری با کشور عراق همچنان بعد از جنگ نیز با این عارضه بیشتر درگیر بوده و اکنون با گذشت چندین سال از جنگ به واسطه عوامل طبیعی و جابجا شدن مهمات منفجر نشده عوارض ناخوشایندی را همچنان به همراه دارد چرا که مدل دشمنی که در ذات مین است را نمی‌توان پیش بینی کرد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با حس مسئولیت و حس بشردوستانه ای که دارد در طی برگزاری برنامه‌ها و حمایت‌های مختلف با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران برای ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه به صورت داوطلبانه گام‌های مؤثری برداشته و در مناطق مختلف به‌خصوص شهرستان‌های آلوده به مین، آموزش‌های لازم برای آگاهی رسانی خطرات مین را توسط مربیان و رابطین آموزشی برای عموم مردم ارائه و همچنین امید است که در هیچ روستا و شهری شاهد صدای دلخراش انفجار مین نباشیم و صدای خنده و زمزه کودکان شنیده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: هدف از برگزاری این پروژه پاسخ به بعضی آثار به جا مانده از جنگ در کشور است که در پنج استان غربی کشور در حوزه بحث مین و بحث آگاهی رسانی از این خطرات، توسط مربیان و رابطین مین بر اساس سرفصل‌های تدوین شده، آموزش‌ها به همراه وسایل کمک آموزشی، پوستر، بروشور و لوازم التحریر به جوامع هدف ارائه شد.

محمدی ادامه داد: در طرح مین، آموزش‌های لازم در گروه‌های سنی و با بیانی رسا ارائه می‌شود که ارتباط مربیان با جامعه هدف نیز مؤثر است و امید است با برنامه ریزی و هماهنگی‌های بیشتری بتوانیم این طرح را در سال‌های آتی برگزار کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1092778

مهمترین اخبار ایران و جهان: