نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 00:10

نقش دانشگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم قابل توجه است

کرمان - دادستان جیرفت گفت: برای دستیابی به موفقیت در حوزه پیشگیری از وقوع جرم نیاز به دانش و نگاه عالمانه داریم و از ظرفیت دانشگاه‌ها در این بخش استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین صالحی در دیدار با اقشار مختلف مردم اظهار کرد: ما نیازمند تحول و تعالی مستمر در برنامه‌های دستگاه قضائی هستیم و جامعه دانشگاهی در این راستا بسیار کمک کننده خواهد بود. اساتید دانشگاه هم در زمینه ارائه مقالات پژوهشی بومی باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: گام اول دادستان حفظ و صیانت از حقوق عامه است و شما اساتید به عنوان جامعه نخبگانی قدم اول را بر شناسایی نقض حقوق عامه بگذارید و اگر با این نگاه حرکت کنید مطالبه‌گری خود را و نظام حقوقی را پربارتر می‌کنید.

صالحی با اشاره به راه‌های ارتباطی با نسل جوان کشور، افزود: تلویزیون، سینما و اینترنت از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی با نسل جوان است ولی متأسفانه امروز فضای مجازی در دست دشمن است و فرزندانمان را در فضای مخرب مجازی پیدا می‌کنیم اما در مقابل در برخی مراکز آموزشی همچون مدارس، و دانشگاه‌ها نیز فرصت روایت وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید با حفظ هویت گروه‌های معارف اسلامی از این فرصت‌ها برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت خطاب به نمایندگان سران طوایف و معتمدین و شوراهای روستاها که در جلسه حضور داشتند گفت: سران طوایف در جنوب استان کرمان در میان مردم از احترام خاصی برخوردار هستند و مردم منطقه از میانجیگری آنان در دعوی و حل و فصل مشکلات استقبال می‌کنند.

وی ضمن ابراز خرسندی از همکاری اساتید دانشگاه، بزرگان، سران طوایف و معتمدین در جنوب استان و شهرستان جیرفت تاکید کرد: ایجاد صلح و سازش در بین مردم علاوه بر جلب رضایت آنان نسبت به دستگاه قضائی از به‌وجود آمدن خصومت و عداوت جدید جلوگیری می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1064878

مهمترین اخبار ایران و جهان: