نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 06:36

شناسایی 86 ساختمان بلندمرتبه ناایمن در شهر زنجان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به شناسایی 86 ساختمان بلندمرتبه ناایمن در شهر زنجان اشاره کرد و گفت: نظام مهندسی یا شهرداری این آمارها را ندارد و آتش‌نشانی با نظارت میدانی این موارد را شناسایی کرده است.

مجید امیرفضلی، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان امروز در گفت‌وگوبا خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر هزینه‌بر بودن بازدید و شناسایی ساختمان‌های ناایمن و از آن مهم‌تر درگیری با مردم در این رابطه اظهار کرد: قانع کردن سازندگان ساختمان از مشکلات ما است و اغلب مقاومت وجود دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به شناسایی و اخطار به 86 ساختمان بلندمرتبه ناایمن در شهر زنجان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه نظام مهندسی یا شهرداری این آمارها را ندارد و آتش‌نشانی با نظارت میدانی این موارد را شناسایی کرده است.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با تاکید بر هزینه‌بر بودن بازدید و شناسایی ساختمان‌های ناایمن و از آن مهم‌تر درگیری با مردم در این رابطه افزود: قانع کردن سازندگان ساختمان از مشکلات ما است و اغلب مقاومت وجود دارد.
وی با اشاره به کشیده شدن برخی از موارد به مسؤولان در مورد عدم ارائه پایان کار توسط آتش‌نشانی یادآور شد و تصریح کرد: نکته عجیب ماجرا، هزینه‌های میلیاردی برای امور معمول است در حالیکه حاضر به پذیرش نکات ایمنی نیستند در حالیکه تجربه کاری من نشان می‌دهد که رعایت نکردن یک مورد کوچک، منجر به از بین رفتن خانواده‌ای می‌شود.
امیرفضلی با اشاره به اینکه موارد ایمنی را آنقدر تکرار کرده‌ام که حفظ هستم، ادامه داد: موارد ایمنی در مجتمع‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تجاری و عمومی بارها تذکر داده شده است و در واقع کارشناسان در همه مراکز عمومی حضور یافته‌اند ولی در مدارس حضور نداشتیم، چون آموزش و پرورش همکاری نکرد.
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان به برگزاری مانور در مراکز تجاری و فرهنگی اشاره و تاکید کرد: زنجان مرکز ایمن و پایلوت هم دارد که همه موارد ایمنی را به خوبی رعایت کرده‌اند و در کنار آن موارد بی‌شمار ناایمن هم وجود دارد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1635578

مهمترین اخبار ایران و جهان: