نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 14:10

کریدور حمل‌ونقل «ازبکستان - ترکمنستان - ایران – ترکیه» گسترش می‌یابد

در دوازدهمین نشست وزرای حمل‌ونقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در «استانبول» پروتکل شکل‌گیری کریدور حمل‌ونقل «ازبکستان – ترکمنستان – ایران – ترکیه» امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، پروتکل شکل‌گیری کریدور حمل و نقل «ازبکستان – ترکمنستان – ایران – ترکیه» در چارچوب دوازدهمین نشست وزرای حمل‌ونقل کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی امضا شد.

اولین نشست نمایندگان سازمان‌های راه آهن کشورهای شرکت‌کننده در کریدور حمل‌ونقل چندوجهی در «استانبول» برگزار شد. در این نشست مسائل مهم مبنی بر توسعه این مسیر حمل‌ونقل مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی مسائل به کارگیری تعرفه‌های قابل رقابت برای حمل‌ونقل ریلی و افزایش حجم حمل‌ونقل بار موضوع اصلی نشست در «استانبول» بود.

طرفین در این نشست اشتراک نظر داشتند که تعیین قیمت‌های ارزان و قابل رقابت برای حمل‌ونقل به رشد حجم حمل‌ونقل کالا و بار کمک می‌کند.

همچنین پروتکل مربوطه بین سازمان‌های راه کشورهای عضو که در توسعه کریدور حمل‌ونقل نقش مهمی ایفا می‌کنند، امضا شد. این سند توافق همه طرف‌ها را برای همکاری و تلاش‌های مشترک جهت اجرای موفقیت آمیز طرح مندرج می‌کند.

توسعه این مسیر حمل‌ونقل چندوجهی به تحکیم روابط اقتصادی و گسترش پتانسیل تجاری بین ازبکستان، ترکمنستان، ایران و ترکیه کمک می‌کند، همچنین دسترسی و کارایی حمل‌ونقل در منطقه را بهبود بخشیده و به توسعه اقتصادی و تقویت همکاری بین کشورها کمک می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619734

مهمترین اخبار ایران و جهان: