نیوز سیتی!
22 فروردین 1403 - 12:28

والی بامیان: عید فطر نماد وحدت و همدلی در افغانستان است

والی بامیان در مرکز افغانستان اعلام کرد عید سعید فطر نماد وحدت و همدلی در جامعه افغانستان است و همه مذاهب در یک روز و زیر یک پرچم واحد آن را جشن می‌گیرند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولوی عبدالله سرحدی» والی بامیان اظهار داشت «جای بسی خوشحالی و افتخار است که همه مذاهب در یک روز و زیر یک پرچم واحد عید سعید فطر را با هم جشن می‌گیرند، این در حقیقیت نماد وحدت و همدلی یک جامعه اسلامی است.

وی افزود افغانستان افغانستان خانه مشترک تمام اقوام این کشور است و در نظام اسلامی تعصبات قومی، مذهبی، زبانی و گروهی هیچ جایگاهی ندارد.

والی بامیان نسبت به تامین امنیت روزهای عید اطمینان داد و گفت مردم افغانستان در نظام اسلامی در صلح و امنیت برادرانه زندگی خواهند کرد.

مولوی سرحدی تاکی درکد خارجی‌ها هیچ وقتی برای آبادی و پیشرفت افغانستان تلاش نکردند و نخواهند کرد بنابراین خود مردم باید راستای پیشرفت این کشور تلاش کنند.

«سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور حکومت طالبان نیز پیش از این در سفر به ولایت شیعه‌نشین بامیان گفته بود: افغانستان از جمله کشورهای منطقه است که تقسیمات قومی در آن باعث بروز جنگ و اختلاف نشده، بلکه باعث ایجاد جامعه متنوع و متوازن شده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1697434

مهمترین اخبار ایران و جهان: