نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 19:31

استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی در فرهنگ ملت ما نهادینه شده است

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی در وجود و فرهنگ ملت ما نهادینه شده، گفت: ما اکنون در نقطه اوج قدرت قرار داریم که این پیشرفت و ایستادگی به دلیل فرهنگ غنی ملی و دینی ما است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس گیلان در سالن کارخانه ایران پوپلین عصر امروز در مراسم گرامیداشت ۴۱۸ شهدای کارگر گیلان با بیان اینکه دشمنان انقلاب بارها سعی کردند تا کارگران را رودرروی نظام قرار دهند، اظهار کرد: استحکام و استواری روحی کارگران، دشمنان را ناامید و مایوس کرده و بر خلاف تصور دشمنان، روحیه استوار کارگران باعث شد که نقشه‌های شوم دشمن همانند سایر توطئه‌هایشان خنثی شود. 

وی با بیان اینکه بسیاری از شهدای ما، بخشی از زندگی خود را با کار و کارگری سپری کردند، گفت: سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی نیز زمانی از عمر پر برکت خود را کارگری کرد و این موضوع بخشی از شخصیت بی‌نظیر این شهید والامقام را شکل داد؛ بطوری که روحیه آزادی خواهی از کودکی و نوجوانی در وجودش نمایان بود. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امروز نظام اسلامی یک محور اصلی در معادلات بین‌المللی است و غزه و محور مقاومت با این اقتدار مواجه هستند، افزود: امروز شاهدیم که رژیم غاصب صهیونیستی به همراهی کشورهای غربی، بدترین جنایات را در غزه مرتکب می‌شوند اما قادر به پیروزی نیستند.

دامغانی با بیان اینکه امروز استقلال‌طلبی و ظلم‌ستیزی در وجود و فرهنگ ملت ما نهادینه شده و بر اساس همین اعتقادات و فرهنگ در مقابل همه توطئه‌ها ایستادگی کردند، گفت: ما اکنون در نقطه اوج قدرت قرار داریم که این پیشرفت و ایستادگی به دلیل فرهنگ غنی ملی و دینی ما است که برگرفته از اسلام ناب و خون شهدای گرانقدر ما است. 

وی با اشاره به حماسه ۹ دی نیز و حماسه افرینی مردم در میثاق با ولایت بیان کرد: کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه ما محسوب می‌شوند و در این روز نیز، همدوش با سایر مردم در روز نهم دی ماه سال ۸۸، غیرت دینی خود را نشان دادند و از خواص پیشی گرفتند و یکی از بزرگترین فتنه‌های پس از انقلاب را خنثی کردند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جریاناتی که از رشد ملت در عذابند و از بندگی و بردگی غرب لذت می‌برند و درصدد پیاده کردن تمدن غرب در ایران هستند، افزود: دشمن در حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ از ملت ما شکست سنگینی خوردند، از این رو جریانات معاند در برهه کنونی نیز از به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی هراس دارند. 

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از شهدای گلگون کفن این مرزو بوم نیز هراس دارند، گفت: بدخواهان با ورود پیکر شهدای گمنام به میهن اسلامی همواره به تخریب فرهنگ ایثار و شهادت پرداختند و هربار نیز با هوشیاری و بصیرت مردم توطئه‌های آنان نقش بر آب می‌شوند. 

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «یاوران ولایت» حاوی زندگینامه، خاطرات و وصیتنامه‌ی ۴۱۸ شهید جامعه‌ی کارگری گیلان از محمد رضا بینش برهمند نویسنده این کتاب تقدیر شد. 

گفتنی است در حاشیه این مراسم ۴۱۸ بسته آموزشی (لوازم التحریر) توسط سازمان بسیج کارگران و کارخانجات در بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622278

مهمترین اخبار ایران و جهان: