نیوز سیتی!
04 فروردین 1403 - 09:43

بازدید ۱۹هزار گردشگر از «فلک‌الافلاک» لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از بازدید ۱۹هزار و ۲۰۰ نفر از قلعۀ فلک‌الافلاک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، احمدرضا دالوند، شامگاه جمعه، در شورای راهبری کاهش تصادفات لرستان، گفت: آمار تصادفات منجر به فوت تا دوم فروردین‌ماه در این استان 17درصد و تصادفات منجر به جرح 11درصد کاهش یافته‌است.

او با ابراز امیدواری از سیر نزولی تصادفات در لرستان با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان تا پایان تعطیلات نوروز، اضافه کرد: 28هزار تردد در محورهای این استان ثبت شده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان یادآور شد: 44هزار نفر در اماکن اقامتی این استان تا دوم فروردین اسکان یافته‌اند و 148هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری ثبت شده‌است.

دالوند بیان کرد: 19هزار و 200 نفر از قلعۀ فلک‌الافلاک بازدید کرده‌اند و آمار سفر در لرستان به‌دلیل تقارن ماه رمضان با ایام نوروز 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته‌است.

او گفت: پیش‌بینی می‌شود آمار سفر به لرستان در نیمۀ دوم تعطیلات افزایش پیدا کند و امروز هم طبق آمار میراث‌فرهنگی روند بازدید از جاذبه‌های گردشگری این استان افزایشی بوده‌است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تأکید کرد: هفت نقطه از نه نقطۀ حادثه‌خیز لرستان که جزو تعهدات اداره‌کل راهداری بود در سال 1402 رفع شد و دو نقطۀ دیگر نیز تا پایان اردیبهشت رفع می‌شود‌.

دالوند با اعلام اینکه خیابان شریعتی نقطۀ حادثه‌خیز درون‌شهری است، متذّکر شد: ما بر ارائه مجوزهای لازم برای راه‌اندازی بهار مالگه در این نقطه تأکید کرده‌ایم و درصورتی‌که مجوزهای لازم صادر نشده باشد بهار مالگه به مکان دیگری منتقل می‌شود.

انتهای پیام/ 644

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1689834

مهمترین اخبار ایران و جهان: