نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 10:20

اینجا خدمات و هتل برای برای بیماران سرطانی رایگان است!

«مهرانه»، نامی آشنا که در صدد کاهش آلام ناشی از دردی به نام سرطان است و در این راستا طی سال‌های فعالیت علاوه بر تحقق اهداف اولیه که ارائه کمک‌های درمانی بود موفق به ارتقای سطح خدمات شده که آخرین آن ارائه خدمات پزشکی هسته‌ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سهیلا محمدی، «مهرانه» نامی آشنا برای خیران، که تلاشی برای کاهش آلام دردمندان است که این روزها در آستانه بیست و پنجمین سالروز آغاز فعالیت رسمی این انجمن خیریه قرار گرفته‌ایم، خیریه‌ای که بدون پشتوانه دولت و تنها با حمایت هزاران حامی مردمی خود روز به روز بالنده‌تر و با شکوه‌تر از گذشته به راه خود در راستای کاهش آلام مردم گام برمی‌دارد.
نامی که این روزها پا را نه تنها از زنجان بلکه از ایران فراتر گذشته و در این راستا همواره همه تلاش خود را برای ارتقای سطح خدمات به مددجویان خود انجام می‌دهد و همه این تلاش‌ها موجب شده است که یکی از برنامه‌های بازدید مسؤولان کشوری و لشگری در سفر به زنجان بازدید از این مجموعه منحصر به فرد در کشور است.

 

اینجا بهشت خیران است
از آنجا که مردم استان زنجان همواره مردمی خیر و نیکوکار بوده‌اند و به نوعی این شهر به بهشت خیران معروف است و خیران در این دیار با دل و جان خود در راستای کمک به هم نوعان آماده خدمت‌رسانی هستند.
خیران در این دیار هم در ساخت مدرسه و مسجد، هم در ساخت مسکن محرومان و هم کمک به هم نوعان از هیچ تلاش دریغ نمی‌کنند.

مهرانه در این شهر در شهریور ماه 1385 با پیشنهاد مینوش مقـیمی (فوق تخصص خون و آنکـولوژی) و اصغر وثوق و البته با تلاش جمعی از خیرین زنجانی شکل گرفت که در22 آذرماه همان سال با شماره ثبت270 و اخذ مجوزهای مربوطه از نیروی انتظامی فعالیت رسمی خود را آغـاز کرد و در واقع مهرانه موسسه‌ای خیریه، خود جوش، غیر سیاسی، غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با همت بالای همشهریان خیر و دلسوز و با تکـیه بر مشارکت و حمایت مردم شریف استان که بـا کمک‌های نقدی و غیر نقدی این انجمن را یاری می‌کنند، اداره می‌شود. 

فعالان این انجمن خیریه به تدریج با معرفی خود موفق به جذب اعتماد معتمدان شهر و از همه مهم‌تر مردم استان شد و به تدریج علاوه بر تحقق اهداف اولیه که حمایت دارویی و درمانی بود، موفق به طراحی اهداف جدید شدند، به طوری که مهرانه علاوه بر ارائه خدمات دارویی، درمانی از بیماران حمایت معیشتی البته به انواع مختلف می‌کند.

تولد مهرانه

تجهیزات پزشکی به روز در مهرانه 

در کنار همه اقدامات مهرانه با خرید تجهیزات به‌روز و استقرار آن‌ها در مجموعه به تدریج سعی در بی‌نیاز کردن بیماران در امور درمانی برای مراجعه به مراکز درمانی خارج از مهرانه است که در این رابطه کلینیک رادیوتراپی این مجموعه با استقرار دستگاه‌های فوق پیشرفته که به همت خیران این مجموعه در اوج تحریم خریداری شده است به بیماران سراسر کشور خدمات با کیفیت درمانی ارائه می‌دهد.
این مرکز تشخیصی، درمانی، تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در سال 93 با همت خیرین اقدام به خرید دستگاه رادیوتراپی (مدل انکور) که یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی موجود در ایران است و با هدف رفاه حال بیماران دستگاه دوم نیز به همان قیمت با یاری خیرین خریداری و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است چرا که خرابی احتمالی دستگاه روند درمان بیماران را با اختلال مواجه می‌کند.

خدمات رایگان

در ادامه تلاش فعالان انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان زنجان برای حمایت بیشتر از بیماران دستگاه «سی تی سیمولاتور» و لیزر متحرک پنج نقطه هم خریداری و از دی‌ماه سال گذشته اقدام به ارائه خدمات به بیماران می‌کند.
در این میان آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که بیماران استان زنجان از خدمات رادیوتراپی و دارویی و تزریق داروی شیمی درمانی با ارائه مدارک مورد نیاز به صورت رایگان استفاده می‌کنند و ارائه خدمات برای بیماران غیربومی استان زنجان البته با ارائه مدارک معتبر هم به صورت رایگان ارائه می‌شود و طی مدت درمان خود بیمار و یک نفر همراه بیمار می‌توانند در هتل سرای نیکان مهرانه اسکان داشته باشند.
کسب چنین اعتباری به مدد کسب اعتماد مردم استان زنجان میسر شده است که صد البته به این راحتی‌ها میسر نیست و نیازمند اقداماتی قابل توجه و نفوذ در جامعه از جمله ارائه خدمات قابل لمس در بین آحاد مردم است که مسؤولان انجمن به مدد برنامه‌ریزی‌ها و ارائه خدمات موفق به این مهم شده‌اند.
در این میان اگر گذر افراد به مهمانسرای مهرانه افتاده باشد، این نوع خدمات را با چشم خود خواهند دید چرا که این هتلینگ رایگان همواره مهمان دارد، آنهم از سراسر ایران و این مهم به مدد خیران فراهم شده است چرا که قبل از ایجاد چنین امکاناتی، بیماران استان برای دریافت خدمات رادیوتراپی به تهران اعزام و در مهمانسرایی اسکان داده می‌شدند که همت خیران موجب شده این بیماران از رنج سفر و اقامت در تهران فارغ شوند.

مهرانه برندی در قلب مردم زنجان

آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد این است که این انجمن با حضور افتخاری خیران در بخش‌های مختلف از درمان، آموزش و پیشگیری، قلک تا ... اداره می‌شود و جز در بخش درمان و البته برخی کارهای اداری کارمند ندارد
در این میان و در راستای معرفی خدمات کلینیک مهرانه در بخش پزشکی هسته‌ای که از جدیدترین خدماتی است، که این کلینیک به مددجویان خود ارائه می‌دهد، مسؤول کلینیک تخصصی مهرانه در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس با بیان اینکه بخش پزشکی هسته‌ای از سه بخش تشکیل شده است، اظهار کرد: اسکن، بخش فوق‌تخصصی که پت اسکن نامیده می‌شود تا پس از اسکن با ... یک بخ دیگر هم بخش ید درمانی است که با تحویل و در اختیار قرار دادن ید از 
جواد گرانمایه بخش پزشکی هسته‌ای مهرانه را در شمال غرب کشور منحصر به فرد دانست و افزود: این مرکز به صورت فوق‌العاده و پیشرفته طراحی و اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بخش پزشکی هسته‌ای از دی ماه سال‌گذشته وارد مدار ارائه خدمت به بیماران شده است، تصریح کرد: این بخش از زمان آغاز فعالیت به بیش از یک هزار بیمار خدمات پت‌اسکن ارائه کرده است.
رئیس درمانگاه مهرانه زنجان با تاکید بر گرانقیمت بودن خدمات درمانی پزشکی هسته‌ای گفت: این خدمت در مراکز دیگر هزینه‌ای بالغ بر 15 تا 20 میلیون دارد در حالیکه مراجعان به مهرانه این خدمت را رایگان دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: بیمه‌های درمانی پایه، هیچ پرداختی از بابت خدمت پت اسکن پرداخت نمی‌کنند چون این نوع خدمت را پوشش نمی‌دهند.
گرانمایه رایگان بودن خدمات پت اسکن برای بیماران استان زنجان را یادآور شد و گفت: ارائه این نوع خدمات محدودیت‌های خاص خود را دارد به طوریکه داروی مورد استفاده محدودیت عمر به لحاظ استفاده دارد و برای تهیه این دارو به صورت مرتب و روزانه رفت و برگشت به سازمان انرژی اتمی داریم.

تامین هزینه دستگاه پت اسکن توسط خیران و کمک‌های مردمی

مدیر درمانگاه مهرانه زنجان تجهیز مهرانه به پت اسکن یا همان پزشکی هسته‌ای را جزو افتخارات استان دانست و افزود: این دستگاه هفتمین نوع از این دستگاه در ایران است که با وجود بالا بودن قیمت آن با تلاش‌های انجام شده و همراهی بسیاری از معتمدان و مسؤولان وقت و فعلی با قیمتی در حدود 11 میلیارد تومان خریداری در آشیانه پیش‌بینی شده مستقر شد.
وی با بیان اینکه تامین هزینه دستگاه پت اسکن توسط خیران و کمک‌های مردمی انجام شده است، ادامه داد: بخشی از این هزینه هم به صورت وام تهیه شده بود که پرداخت اقساط آن هم تمام شده است.
گرانمایه با تقدیر از خیران همراه مهرانه برای کمک به تامین و رفع نیازهای بیماران گفت: مهرانه توقف پذیر نیست و این انجمن هم به صورت پویا برای ارتقای سطح خدمات بر اساس معیارهای روز در تلاش است.
مدیر درمانگاه مهرانه به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بخش تصویربرداری شامل سونوگرافی، ماموگرافی و سنجش تراکم استخوان ام آری ای سی تی اسکن و رادیولوژی و سایر ملحقات آن به تدریج در مهرانه مستقر خواهد شد تا بیماران دریافت کننده خدمات از این مجموعه نیازی به مراجعه به سایر مراکز درمانی نداشته باشند.
وی به فعالیت خارج از ظرفیت مهمانسرای مهرانه اشاره و تصریح کرد: در صورت بروز مشکلاتی در استان‌های مجاور، بیماران برای دریافت خدمات طبق روال برنامه‌ریزی شده به مهرانه مراجعه می‌کنند از این رو توسعه مهمانسرا هم مد نظر قرار گرفته است.
مهرانه، نامی آشنا برای بیماران، عنوانی که می‌تواند و شاید مرحمی باشد که بتواند درد بیماران مبتلا به سرطان را التیام بخشد، بیمارانی که به جز درد بیماری درد هزینه‌های این بیماری را هم دارند.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 921478

مهمترین اخبار ایران و جهان: