نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 15:34

جوانان با استعداد به سمت هنرهای قرآنی سوق داده شوند

بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: باید استعداد جوانان خوش ذوق و خوش صدا را به سمت آواهای قرآنی سوق داد تا با قرائت زیبا هنر قدسی قرائت‌های حیرت انگیز را به نمایش گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری پیش از ظهر چهار شنبه در انجمن خیرین قرآن و عترت خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی قرآن کریم، کلاس‌های تلاوت و تفسیر قرآن نقش مهمی در فرهنگ سازی جامعه دارد.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم افزایش کرسی‌های قرآنی، گفت: باید از اساتید مجرب در این راستا بهره برد تا اثرگذاری فعالیت‌ها افزایش یابد.

وی به نقش مهم کانون‌های مساجد در راستای فرهنگ سازی قرآنی اشاره کرد و افزود: باید استعداد جوانان خوش ذوق و خوش صدا را به سمت آواهای قرآنی سوق داد تا با قرائت زیبا هنر قدسی قرائت‌های حیرت انگیز را به نمایش گذارند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: مفسران و مسئولان مربوطه تنها به تفسیر و ترتیل قرآن در این کرسی‌ها اکتفا نکنند بلکه آموزش‌های هنری همچون خط، طراحی و ظرفیت فضاهای مجازی در برنامه‌های خود استفاده کنند.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی مکانی مناسب برای ترویج فرهنگ قرآنی است و باید این بخش را تقویت کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890234

مهمترین اخبار ایران و جهان: