نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 17:18

رزمایش جهادی دامپزشکی در دامغان برگزار می‌شود

دامغان- رئیس اداره دامپزشکی دامغان از برگزاری رزمایش جهادی و محرومیت زدایی در حوزه دام و طیور در این شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها محوریت این رزمایش است.

علی اصغر جلالوند در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رزمایش جهادی و محرومیت زدایی دامپزشکی در منطقه سرکویر دامغان طی روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم آذرماه برگزار می‌شود، ابراز کرد: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها بر علیه بیماری‌های واگیر محور این رزمایش جهادی و محرومیت زدایی است.

وی با بیان اینکه این رزمایش در مناطق محروم شهرستان‌های دامغان و میامی به همت دامپزشکی استان سمنان برگزار می‌شود، ابراز کرد: مبارزه با انگل‌های خارجی دام در قالب سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام همچنین ویزیت و درمان رایگان دام‌های بیمار از دیگر بخش‌های این رزمایش است.

رئیس دامپزشکی دامغان با بیان اینکه آموزش و ترویج با محوریت کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از دیگر اهداف این رزمایش است، ابراز کرد: دامپزشکی با اجرای این رزمایش به دنبال عدالت محوری و محرومیت زدایی در روستاها و مناطق کم برخوردار و حفظ اقتصاد پایدار و تقویت اقتصاد مقاومتی در این مناطق کم برخوردار است.

جلالوند بیان کرد: واکسیناسیون و ایمن سازی دام‌ها و حفظ سرمایه روستاییان و اقشار آسیب پذیر از جمله اهداف اجرای رزمایش جهادی و محرومیت زدایی دامپزشکی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 906678

مهمترین اخبار ایران و جهان: