نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 22:48

زمینه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در استان سمنان فراهم است

سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه این استان به لحاظ پزشکی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: زمینه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب چهارشنبه در دیدار با سفیر کشور غنا به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه زمینه پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در استان سمنان فراهم است، ابراز داشت: سرانه دانشجویی استان سمنان به لحاظ میانگین کشوری بالاتر است.

وی ضمن بیان اینکه استان سمنان خطه دانشجویی که ظرفیت‌های خوبی به لحاظ علم و دانش در آن وجود دارد، افزود: به لحاظ علمی نیز استان سمنان از پتانسیل‌های خوبی برخورد دار است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه دسترسی به استان بسیار راحت است، ابراز. داشت: وجود دو دانشگاه علوم پزشکی و دو فرودگاه و راه آهن این امکان را فراهم می‌کند تا دانشجویان به راحتی بتوانند به این استان سفر کنند.

هاشمی ضمن بیان اینکه میانگین سرانه تخت بیمارستانی نیز در استان سمنان از میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: این نشان دهنده این موضوع که استان سمنان در حوزه پزشکی حرفی برای گفتن دارد.

وی ضمن بیان اینکه به لحاظ وجود دانشمندان و اساتید دانشگاه‌های استان سمنان حائز رتبه برتر است، افزود: وجود امنیت کامل در استان سمنان دیگر مزیت‌های جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در این منطقه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1253634

مهمترین اخبار ایران و جهان: