نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 18:43

توزیع اعتبارات از طریق استان به عدالت نزدیک تر است

فرماندار بجنورد گفت: در حوزه اعتبارات و اختصاص آن ۲۰ درصد از این اعتبارات استانی و ۸۰ درصد کشوری است که این یک آسیب است و مسلما توزیع اعتبارات از طریق استان به عدالت نزدیک تر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز محمدباقر باقرپور، فرماندار بجنورد در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: لزوم فرهنگ‌سازی در مقوله محیط زیست وظیفه‌ای جدی است که در اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به نیاز افزایش اعتبارات محیط زیست استان و شهرستان گفت: در حوزه اعتبارات و اختصاص آن ۲۰ درصد از این اعتبارات استانی و ۸۰ درصد کشوری است که این یک آسیب است و مسلما توزیع اعتبارات از طریق استان به عدالت نزدیک تر است.

فرماندار بجنورد افزود: جذب اعتبارات کشوری نیازمند چانه‌زنی و پیگیری مدیران استانی از طریق وزارتخانه‌ها می‌باشد و اعتبارات استانی جوابگوی برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نیست.

باقرپور در پایان تصریح کرد: مشخصا محیط زیست نیازمند توجه جدی در حوزه‌های مختلف است و نقش محیط زیست بر همگان آشکار است و در این راستا تشکل‌های مردمی حامی محیط زیست و همدلی مردم می‌تواند باعث رشد شاخص‌ها گردد که شاهد محیط زیستی پایدار در استان و شهرستان باشیم.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1271578

مهمترین اخبار ایران و جهان: