نیوز سیتی!
26 اردیبهشت 1402 - 17:06

ارائه خدمات پزشکی در مناطق مرزی تایباد

فرمانده هنگ مرزی تایباد گفت: انواع خدمات پزشکی رایگان در مناطق مرزی تایباد توسط گروهان بهداری این هنگ مرزی ارائه شد.

سرهنگ محمد چراغ در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: کادر درمان گروهان بهداری رزمی هنگ مرزی تایباد به صورت رایگان اقدام به ارائه خدمات پزشکی در روستای مرزنشین آبقه کردند که در راستای این طرح مردم یاری، تعداد ۱۷۰ نفر ویزیت شدند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد افزود: این طرح مردم یاری شامل خدمات دندانپزشکی، پزشک عمومی، آزمایش فشار خون و قند خون بوده اند که با همکاری جمعیت هلال احمر ارائه شد. 

وی ادامه داد: همچنین در حاشیه این اقدام خداپسندانه، تعداد ۲۶ بسته معیشتی در بین خانواده های مستضعف این روستا و بسته های بهداشتی میان مراجعه کننده توزیع شد. 

سرهنگ چراغ بیان کرد: همچنین با همکاری ناحیه مقاومت بسیج، جمعیت هلال احمر و گروهان بهداری هنگ مرزی تایباد ۴۴۶ نفر از اتباع افغانستانی و کارکنان شاغل در مرز دوغارون، در این پایانه مرزی خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کردند. 

فرمانده هنگ مرزی تایباد تصریح کرد: این خدمات که در یک اردوی جهادی ارائه شده اند؛ شامل دندانپزشکی، پزشک عمومی، پایش قند خون، فشار خون، وزن و اکسیژن خون بودند و ۶۵ نفر نیز دارو دریافت کردند. 

وی خاطرنشان کرد: مرزبانان در کنار مرزنشینان پایه گذار امنیت پایدار هستند و یکی از اولویت های مرزبانی تعامل با مردم با استفاده از اقدامات برون سازمانی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1216334

مهمترین اخبار ایران و جهان: