نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:12

مسوولان برنامه‌های قوی‌تری برای اقتصاد ارائه کنند

امام جمعه کرمان گفت: امیدواریم مسوولان امر در زمینه بحث اقتصادی به ویژه در مورد قشر آسیب‌پذیر توجه بیشتری داشته باشند و با برنامه‌های قوی‌تر از این پیچ عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز ۲۲ اردیبهشت ماه در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام علی علیه‌السلام شهر کرمان ضمن تسلیت شهادت امام صادق علیه السلام رئیس مذهب تشیع اظهار داشت:  حاکمان بنی‌عباس و بنی‌امیه سعی می‌کردند مرجعیت دینی را از خانه امام صادق علیه‌السلام دور کنند و مردم برای مسائل شرعی و دینی خود به ایشان مراجعه نکنند.

وی ابراز داشت : بنی‌عباس و بنی‌امیه می‌دانستند اگر بیت امامین معصوم کانون ترویج دین و دیانت باشد فرصتی برای آنها باقی نمی‌ماند و احکام ناب دین اگر از این کانون ترویج شود و دین را همانطوری که هست،  مردم بفهمند و به آن عمل کنند برای حکومت آنها خطراتی به‌دنبال دارد و به همین دلیل شخصیت‌های نه چندان مطرح علمی را حکومت سعی می کرد در بین مردم موجه جلوه بدهد.

امام جمعه کرمان گفت: حکومت‌ها کشمکش‌های اعتقادی، دینی، فقهی در بین توده‌های مردم به وجود می‌آورد تا جامعه اسلامی متفرق شود و امت شکل نگیرد ،زیرا اگر امت متحد می‌شد امام لایق را دنبال می‌کرد و دیگر از حکومت پیروی نمی‌کرد.

علیدادی‌سلیمانی بیان داشت: با همه این شرایط حاکم امام صادق علیه‌سلام و امام باقر علیه سلام موفق شدن نهضت بزرگ فقهی و علمی جهان اسلام را مدیریت کنند.

وی ادامه داد: لغو قانون ننگین کاپیتالیسیون در دوران انقلاب اسلامی به تحقیر تاریخی ملت ما را خاتمه داد و اجازه نداد به ملیت و غرور ملی این ملت رشید و باسابقه تاریخی خدشه وارد شود و نشان داد انقلاب اسلامی به هیچ قرارداد ننگین و یک طرفه پایبند نیست و با دنیا در یک جریان کاملا متعادل و مساوی صحبت می‌کند و زور و قلدری را بر نمی‌تابد.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: لغو امتیاز تنباکو با فتوای میرزای شیرازی جهش و نقطه عطفی در انقلاب‌ها و‌ نهضت ایران به وجود آورد و‌ مردم متوجه شدند هر جا حرکت‌های مردمی باشد موفق می‌شوند و به دنبال آن مشروطه و انقلاب شکوهمند اتفاق افتاد و یکی پس از دیگری سیلی‌های محکمی بر استعمار و استثمار نواختند.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه فلسطین به دست رژیم جعلی اسرائیل اشغال شده است و این روزها هرچه جلوتر می‌رویم فلسطینی‌ها به روزهای پیروزی نهایی نزدیکتر می‌شوند، گفت: پیروزی مردم مظلوم فلسطین نزدیک است و جبهه مقاومت به فضل خدا هر روز قوی‌تر از روز قبل در صحنه عملیات حاضر می‌شود و این پرچم پیروزی را در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آورد.

وی عنوان کرد: ما امروز به ایران قوی و مستقل در دنیا نیاز داریم و به فضل خدا این قدرت و استقلال از بدو پیروزی انقلاب هر چه جلوتر می‌رویم، افزایشی است.

امام جمعه کرمان گفت: برای اینکه ایران قوی و مستقل را در صحنه‌های مختلف حفظ کنیم، باید هر روز بر قدرت‌مان بیفزاییم تا در حوزه‌های مختلف به بازدارندگی برسیم و همه باید متحد، مراقب و مواظب داخل کشور باشیم.

 علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: استعمارگران و در راس آن آمریکایی‌ها با تحریم‌های ظالمانه برجام‌ها را یکی پس از دیگری به کشور ما تحمیل کردند و اولین برجام، برجام هسته‌ای بود و فقط به برجام هسته‌ای اکتفا نمی‌کردند و یکی از دلیل‌هایی که از برجام خارج شدند ، این بود که برجام هسته‌ای تنها خواسته‌های آنها را برطرف نمی‌کرد و آنها به دنبال برجام منطقه‌ای و امنیتی بودند و برجام دو و سه را تدارک دیدند و اصلا به برجام یک رضایت نداشتند.

وی ادامه داد: ما در صحنه بین‌المللی باید به این امر توجه داشته باشیم اگر می‌خواهیم به کشور آسیبی نرسد و استقلال آن در همه عرصه‌ها حفظ شود راهی جز بازدارندگی در بخش‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و فرهنگی نداریم و ملت رشید و انقلابی ایران نشان دادند در خط ولایت فقیه و رهبری عظیم‌شان همه توطئه‌ها را خنثی می‌کنند و در این راه محکم و استوار می‌ایستند و دشمن را مایوس می‌کنند و انشاءالله هر چه جلوتر برویم پیروزی‌ها یکی پس از دیگری نصیب ملت ایران خواهد شد.

 علیدادی‌سلیمانی افزود: امیدواریم مسئولان امر در بحث اقتصادی به ویژه در مورد قشر آسیب‌پذیر توجه بیشتری داشته باشند و با برنامه‌های قوی‌تر از این پیچ عبور کنیم و کشور را همچنان با افتخار در خط امامت و ولایت حفظ کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1206534

مهمترین اخبار ایران و جهان: