نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 23:21

زنجیره تولیدات کشاورزی کرمانشاه بدون صنایع تبدیلی ناقص است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه باید به سمت اقتصادی شدن کشاورزی گام برداریم، گفت: زنجیره تولیدات کشاورزی کرمانشاه بدون صنایع تبدیلی ناقص است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی شامگاه سه شنبه در جمع منتخب کشاورزان استان کرمانشاه اظهار کرد: بنای کار ما تداوم برگزاری جلسات با اقشار مختلف و تمرکز بر راهکارها و حل مشکلات است و نشست با منتخبین کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این راستا قرار دارد.

وی از مدیران جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خواست کرد مسائل و مشکلات کشاورزان را دسته بندی کرده و تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تمرکز بر نقش تشکل‌ها در توسعه بخش کشاورزی، تصریح کرد: با تقویت تشکل‌ها در بخش کشاورزی می‌بایست کشاورزی کرمانشاه را در مسیر پیشرفت قرار داد.

صحرایی سپس با اشاره به اهمیت حفظ آب و خاک در استان کرمانشاه، گفت: حفظ آب و خاک نیازمند فرهنگ سازی است و طرح الگوی کشت می‌تواند به حفظ منابع کشور کمک کند.

وی به جنگ اقتصادی دشمنان نظام علیه کشور اشاره و بیان کرد: دشمنان نظام می‌خواستند امنیت غذایی را در کشور ما دچار نقصان کنند اما این حربه با نقش آفرینی کشاورزان و تولیدکنندگان خنثی شد، گرچه ضررهایی نیز در پی داشت اما با تلاش‌های جمعی مردم هدف دشمنان نظام محقق نشد.

استاندار کرمانشاه ایجاد زنجیره‌ها در بخش کشاورزی را مهم برشمرد و گفت: تولید بدون در نظر گرفتن زنجیره و صنایع تبدیلی ناقص است و می‌بایست زنجیره تولیدات را در اغلب محصولات تشکیل دهیم و مانع از ضرر تولیدکنندگان شویم.

وی بر حفظ و ارتقا مزیت‌های بخش کشاورزی تاکید و عنوان کرد: باید مزیت‌های بخش کشاورزی استان را ارتقا دهیم و در این راستا قطعاً هدف ما اقتصادی کردن کشاورزی استان و عبور از کشاورزی معیشتی است.

استاندار کرمانشاه به موضوع تأمین آب در بخش کشاورزی و استفاده هدفمند از آن اشاره کرد و افزود: کشاورزان بیش از هر قشری قدر نعمات الهی مانند آب و خاک را می‌دانند و باید همواره در استفاده بهینه از آن پیش قدم باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1201278

مهمترین اخبار ایران و جهان: