نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 11:58

اهدای خون ۱۸۰۰ نفر کرمانشاهی در دهه اول محرم

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در دهه اول محرم موفق شدند، خون اهدا کنند.

مریم میرزاده، مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به مشارکت پرشور  مردم استان در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در راستای اهدای خون، اظهار کرد:  نذر خون حسینی سازمان انتقال خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و عوامل مراکز اهدای خون میزبان اهداکنندگان خواهند بود.

وی ادامه داد: طی دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی حدود ۸۰۰ نفر به مرکز اهدای خون استان مراجعه کردند که ۶۰۰ نفر از این تعداد شرایط  اهدای خون را داشتند این درحالی بود که از اول تا هشتم محرم یک‌هزار و ۲۰۰ نفر خون اهدا مرده بودند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به آمار ۲ برابری اهدای خون در تاسوعا و عاشورا در مقایسه با یگر روزها، ادامه داد: نیاز به خون همیشگی است و تنها مختص به روز و ایام خاصی نیست، امیدواریم این استقبال خوب همچنان تا پایان ماه صفر ادامه داشته باشد.

وی در خصوص فعالیت‌های مراکز خون‌گیری استان، گفت: همه روزه پایگاه مرکزی واقع در خیابان بنت‌الهدی شهر کرمانشاه در روزهای غیرتعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و در ایام تعطیل از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه پذیرای اهداکنندگان هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت دیگر پایگاه در میدان فرودسی جنب بیمارستان متعضدی، گفت: هر روز در ایام غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ پذیرای اهداکنندگان هستند و همچنین تیم‌های سیار نیز در شهرستان‌ها هم بنا بر برنامه اعلام شده، حضور می‌یابند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1415378

مهمترین اخبار ایران و جهان: