نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 12:56

رهبر کره شمالی دستور افزایش تولید موشک را صادر کرد

در ادامه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، رهبر کره شمالی به کارخانه‌ها و تأسیسات تولید موشک این کشور دستور داد تا ظرفیت تولیدی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در آستانه برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه‌جزیره کره، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی دستور افزایش ظرفیت تولید موشک‌های این کشور را صادر کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون این دستور را هنگام بازدید از کارخانه‌های مهم تولید موشک‌های تاکتیکی، خودروهای زرهی، گلوله‌های توپخانه و سکوهای پرتاب موشک صادر کرده است.

کیم جونگ اون دراین‌باره گفت: ارتش جمهوری خلق کره باید به نیروی نظامی عظیمی تجهیز شود تا در هر لحظه برای هر جنگی آماده باشد و دشمنان جرئت نکنند که از نیروهای نظامی‌شان استفاده کنند و در صورت حمله، قاطعانه آنها را نابود کنند.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تنش بین آمریکا و کره جنوبی با کره شمالی افزایش یافته و پیونگ‌یانگ در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز سئول و واشنگتن و انجام رزمایش‌های پیاپی در مرزهای کره شمالی، آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده است.

رسانه‌های کره شمالی اوایل تیرماه اعلام کردند که هم‌زمان با هفتادوسومین سالگردِ آغاز جنگ کره، هزاران نفر از مردم کره شمالی با حضور در شهر پیونگ‌یانگ شعار «جنگ انتقام‌جویانه» علیه آمریکا را سرد دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کردند و شعارنوشته‌هایی (پلاکارد) با عنوان «تمام سرزمین آمریکا در تیررس موشک‌های ماست»، «آمریکای امپریالیست ویرانگر صلح است» حمل می‌کردند.

به نوشته این خبرگزاری، کره شمالی اکنون «قوی ترین سلاح مؤثر برای مجازات امپریالیست‌های آمریکا» را در اختیار دارد و «انتقام جویان در این سرزمین با اراده‌ای تسلیم ناپذیر بی‌صبرانه در انتظار انتقام از دشمن هستند.» ۷۰ سال است که کره شمالی و جنوبی در وضعیت جنگ هستند، زیرا جنگ بین آنها در سال‌های ۱۹۵۰- ۱۹۵۳ (جنگ کره) به آتش‌بس ختم شد و نه یک معاهده صلح.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441578

مهمترین اخبار ایران و جهان: