نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 13:48

عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) و عاشورا هیچ‌گاه کمرنگ نخواهد شد

ائمه جمعه کرمان امروز در خطبه‌های نمازجمعه ضمن تسلیت عاشورای حسینی و پرداختن به مسائل روز، عاشورا را یکی از ویژگی‌های برتری امت اسلامی بر دیگر امم دانستند و گفتند: هیچ‌چیز نمی‌تواند عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) و ائمه اطهار(ع) و زنده نگه‌داشتن عاشورا را از مردم ما بگیرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امروز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع) اظهار کرد: در مناجات موسی‌بن عمران با خداوند، خداوند امت پیامبر(ص) را با ده ویژگی بر سایر امم برتر می‌داند که یکی از آنها نمازجمعه است.

وی ادامه داد: مسئله عاشورا یکی دیگر از ویژگی‌های برتری امت اسلامی‌ست. جریان عاشورا در جریان توبه حضرت آدم برای اولیای الهی کلید ‌خورد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اینکه می‌گویند مردم با دین مخالف شده‌اند امروز حضور میلیونی مردم در نمازهای جمعه و مجالس عزای امام حسین(ع) جواب این یاوه‌گویی‌ها را داد.امروز در بیش از ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه اقامه می‌شود که اینها از برکات انقلاب اسلامی است.

جوانانی اباالفضلی تربیت کنیم

حجت‌الاسلام مرتضی جعفری امام جمعه کوهبنان نیز اظهار داشت: حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) مطیع للله بود، در لفظ و عمل ولایت‌مدار بود و  وفاداری، مهربانی، معرفت و بصیرت  از ویژگی‌های قمر بنی‌هاشم بود و امروز جامعه اسلامی ما به چنین جوان‌هایی نیاز دارد.

خطیب جمعه کوهبنان افزود: در عصر غیبت جانشین امام حی و حاضر ولی فقیه است و راه نجات در تمسک به ولایت و رهبری است.

مشکل زمین‌های مسکن ملی و جاده‌های اصلی شهرستان بافت حل شود

 حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت نیز بیان داشت: مسئله جمعیت باید جدی گرفته شود. متاسفانه جمعیت جوان کشور در حال کاهش است و اگر فکری برای جمعیت نشود تهدید بزرگی برای آینده کشور خواهد بود.

وی گفت:کاهش جمعیت مهمترین مسئله است که دشمن بر روی آن کار می‌کند و بزرگترین جنگ، جنگ جمعیتی است.

 محمدزاده با بیان اینکه الگوی انقلاب اسلامی، انقلاب امام حسین(ع) است، گفت: درس‌ کربلا این است که با ظلم مبارزه کنیم و برای احیاء دین و قرآن از همه چیزمان بگذریم.

امام جمعه شهرستان بافت با بیان اینکه با وجود تبلیغ دشمن در نیامدن به عزاداری‌ها مردم حضور پرشوری داشتند، خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی هم با تلاش و مجاهدت مسؤولان باید حل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات جاده‌های شهرستان پرداخت و گفت: پنج هزار نفر در شهرستان بافت برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که هنوز زمین آنان تأمین نشده و ضرورت دارد زمین‌های مورد نیاز آماده شود و نسبت به دوبانده‌سازی جاده‌های این شهرستان که ۱۲ سال معطل مانده‌اند، اقدام شود.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1412478

مهمترین اخبار ایران و جهان: