نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:17

وجود ۱۷ هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان در ایلام

کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام گفت: هم اکنون بیش از ۵۰۰عنوان کتاب بریل و ۱۷ هزار عنوان کتاب صوتی برای استفاده اعضای کتابخانه وجود دارد

رقیه شفیعی، کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام، ظهر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: کتابخانه بخش نابینایان کتابخانه مرکزی ایلام در سال ۱۳۹۴ به عنوان بخشی از کتابخانه امام جعفرصادق (ع) آغاز به کار کرد.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۲۰۰ عضو نابینا و کم‌بینا، بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب بریل و بالغ بر ۱۷ هزار عنوان کتاب صوتی برای استفاده اعضا در آن وجود دارد.

این کتابدار گفت: در بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی ایلام علاوه بر خدمات کتابخانه‌ای، امانت کتاب‌های گویا و بریل، نشست‌های کتابخوان و معرفی کتاب، کارگاه‌های آموزشی ویژه نابینایان مانند کلاس‌ها و کارگاه‌های روان‎ شناسی، دورهمی‌های دوستانه و هم‌چنین آموزش کامپیوتر و اندروید ویژه افراد با آسیب بینایی برای اعضاء برگزار می‌شود.

وی افزود: کتاب‌های بریل را نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری کتابخانه‌هایی که چاپگر بریل دارند تهیه می‌کند و در اختیار بخش‌های نابینایان در سراسر کشور قرار می‌دهد، اما کتاب‌های صوتی یا گویا توسط بخش‌های فعال در زمینه تهیه کتاب صوتی مثل بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه مرکزی ایلام و دیگر بخش‌های فعال تهیه و در سراسر کشور بین بخش‌های نابینایی توزیع می‌شود.
 
این کتابدار  تصریح کرد: کتاب‌های بریل معمولاً ادبیات و مذهبی و دفاع مقدس هستند، اما در کتاب‌های صوتی تنوع بالایی داریم و تقریباً در تمام رده‌هایی که برای فرد نابینا مفید باشد و بتواند مورد مطالعه قرار دهد، منبع مطالعاتی داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418078

مهمترین اخبار ایران و جهان: