نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 08:54

سهمیه اردبیل در تیم ملی گلبال نباید کاهش پیدا کند

اردبیل- رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل گفت: توانمندی گلبالیست های اردبیلی در حدی است که نباید سهمیه این استان در تیم ملی گلبال کشور از سه نفر به عدد پایین تر کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد سالمی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: ما در رشته گلبال سه ملی پوش داریم که حسن جعفری، محمد پرنیا و مصطفی شهبازی از جمله بازیکنان گلبال حاضر در ترکیب تیم ملی هستند.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر برخی تحرکات که بیشتر جنبه تعاملات سیاسی دارد بیم آن می‌رود که در مسابقات پیش روی «بیرمنگام انگلیس» و آسیایی «هانگ ژوی چین» به جای سه ملی پوش نفرات منتخب از این استان کاهش پیدا کند که ما این موضوع را به مسئولان در سطح استان و کشور گوشزد می‌کنیم.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل گفت: این سه گلبالیست تیم ملی سال هاست که نیمی از ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند و در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی توانسته اند برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.

سالمی بیان کرد: برخی از استان‌ها با میزبانی مسابقات و اردوهای تیم ملی فراتر از نگاه فنی و تخصصی بیشتر با محور تعاملات سیاسی سعی دارند تا این ترکیب تیم ملی را به هم بزنند اما مسئولان استانی باید تدبیری بیندیشند تا هر سه بازیکن گلبالیست اردبیلی در ترکیب تیم ملی حفظ شود.

وی افزود: در حال حاضر از بین ۸ رشته ورزشی فدراسیون سه رشته گلبال، شطرنج و پاورلیفتینگ در این استان فعال بوده و دو رشته جودو و شنا را نیز راه اندازی کردیم.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل از همکاری خوب یکی از مربیان شنا برای برگزاری دوره‌های آموزشی شنای نابینایان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده در این دو رشته شاهد موفقیت‌های بیشتر اردبیل باشیم.

سالمی اظهار کرد: ما در حال حاضر ۶۲ ورزشکار زن و مرد سازمان یافته داریم که البته این تعداد به ۲۰۰ ورزشکار می‌رسد که حمایت همه جانبه از این ورزشکاران باید در دستور کار باشد.

وی یکی از محدودیت‌های این هیئت را نبود سالن تخصصی اعلام و خاطرنشان کرد: بهزیستی باید سرانه پرداختی به ورزشکاران نابینا و کم بینا را به شکل مناسب و مرتب پرداخت کند که متأسفانه این حمایت‌ها در حد و اندازه مطلوب انجام نمی‌شود.

رئیس هیئت نابینایان و کم بینایان استان اردبیل هزینه سنگین ایاب و ذهاب روزانه ورزشکاران را در تردد بین منزل و فضاهای ورزشی یادآور شد و بیان کرد: در این زمینه انتظار همراهی و همکاری بیشتر از بهزیستی و ورزش و جوانان را داریم.

سالمی ادامه داد: نبود سالن تخصصی مانع از پذیرش میزبانی اردوهای تیم‌های ملی شده در حالی که از فرصت فصل تابستان می‌توانیم برای برگزاری اردوهای تیم ملی در اردبیل و سرعین استفاده کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435034

مهمترین اخبار ایران و جهان: