نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:20

برگزاری مرحله استانی المپیاد ملی مهارت در فیروزه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزه گفت: برای نخستین بار مرحله استانی المپیاد مهارت در شهرستان فیروزه در حال برگزاری است.

علیرضا خویی شرق در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: مرحله استانی المپیاد ملی مهارت و انتخابی مرحله کشوری در ۲ رشته نقاشی خودرو و صافکاری خودرو برای اولین بار در فیروزه برگزار شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزه افزود: المپیاد ملی مهارت هر ساله بین کارآموزان مهارت آموخته مراکز فنی و حرفه‌ای در ۳ مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری هر۲ سال یکبار مسابقات جهانی مهارت ، منتخبین دو سال متوالی مرحله کشوری به مسابقات بین‌المللی، تحت عنوان تیم ملی مهارت کشور اعزام می‌شوند.

برگزاری المپیاد ملی مهارت در ۱۹ رشته

 

خویی‌شرق با بیان اینکه کشور فرانسه میزبان مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ است، تصریح کرد: المپیاد ملی مهارت در ۱۹ رشته برگزار می‌شود که برخی از این رشته‌ها به صورت انفرادی و برخی دیگر تیمی هستند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزه ابراز کرد: تا به حال مسابقات ملی مهارت در سطح استانی و کشوری در مراکز استان‌ها و پایتخت برگزار می‌شد که در استان خراسان رضوی هم مسابقات به طور متمرکز در مشهد برگزار می‌شد.

برگزاری المپیاد در ۲ رشته مهارتی برای اولین بار در فیروزه

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار با توجه به اینکه بستر کار هم در زمینه تجهیزات و کارآگاه آموزشی و هم به لحاظ نیروی انسانی متخصص و مجرب در فیروزه مهیا شد موافقت شد که با هدف تمرکززدایی از مسابقات و المپیاد استانی ۲ رشته از ۱۹ رشته در فیروزه برگزار شود.

خویی‌شرق عنوان کرد: المپیاد در ۲ رشته صافکاری خودرو و نقاشی خودرو در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان فیروزه با حضور ۹ نفر از منتخبین استان در حال برگزاری است که در پایان نفرات برتر به مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429378

مهمترین اخبار ایران و جهان: