نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 22:32

انتخابات سراسری در اسپانیا

مردم اسپانیا امروز در انتخاباتی سراسری این کشور شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، مردم اسپانیا امروز یکشنبه در انتخاباتی سراسری شرکت کردند؛ انتخاباتی که نتایج آن می‌ تواند به پایان دولت سوسیالیست‌ ها به رهبری پدرو سانچز نخست وزیر کنونی این کشور منجر شود.

پدرو سانچز پس از آن که حزب تحت رهبری وی یعنی «حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا» (PSOE) و متحد آن به نام «اتحاد، ما می‌توانیم» (Unidas Podemos) که ائتلافی از احزاب چپ افراطی است، در انتخابات محلی و منطقه‌ ای در ماه می شکست سختی را متحمل شدند، دستور برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد.

به گزارش آناتولی، انتخابات سراسری اسپانیا براساس برنامه زمان بندی باید در دسامبر سال جاری برگزار می‌ شد اما پس از نتایج ضعیف احزاب حاضر در دولت ائتلافی در انتخابات محلی ۲۸ می، پدرو سانچز نخست وزیر این کشور تصمیم به برگزاری انتخابات پیش از موعد گرفت.

سانچز از سال ۲۰۱۸ نخست وزیر اسپانیا است.

شهروندان اسپانیا که ۳۷.۴ میلیون تن از آنها واجد شرایط رای‌ دهی هستند؛ امروز برای انتخاب ۳۵۰ نماینده مجلس و ۲۰۸ سناتور به پای صندوق‌ های رای رفتند.

انتخابات زودهنگام عمومی اسپانیا در ۲۱۰ هزار صندوق رای تعبیه شده در ۲۲ هزار و ۵۲۲ شعبه برگزار شد و اقدامات ویژه‌ ای به دلیل گرمای شدید هوا در منطقه اتخاذ شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396134

مهمترین اخبار ایران و جهان: