نیوز سیتی!
26 شهریور 1402 - 22:27

استقبال بحرین از تلاش‌ برای حل سیاسی بحران یمن

وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از تلاش‌های عربستان سعودی و عمان برای دستیابی به حل سیاسی پایدار بحران یمن استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از اقدام عربستان برای دعوت از هیأت صنعا جهت سفر به ریاض با هدف تکمیل دیدارها و گفت‌وگو استقبال کرد.

عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد که از هیات جنبش انصارالله یمن برای سفر به ریاض و تکمیل مذاکرات در خصوص دستیابی به آتش بس فراگیر در یمن و راه حل سیاسی برای درگیری‌ها در این کشور دعوت کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: «بحرین از تلاش‌های عربستان برای دعوت از هیأت صنعا جهت سفر به ریاض با هدف تکمیل دیدارها و گفت‌وگوها با هماهنگی عمان و دستیابی به توافق فراگیر و دائمی آتش‌بس در یمن، تقویت آتش‌بس انسانی و توسعه آن و نیز بررسی‌های مربوط به راه‌حل سیاسی پایدار و قابل قبول همه طرف‌های یمنی تحت نظارت سازمان ملل استقبال می‌کند».

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین‌(بنا)، در بیانیه مذکور بر موضع بحرین در حمایت از طرح ابتکاری عربستان(مارس ۲۰۲۱) برای پایان دادن به بحران یمن از طریق حل‌وفصل مسالمت‌آمیز فراگیر مطابق با مرجعیت طرح‌های شورای همکاری خلیج فارس، مصوبات گفت‌وگوی ملی فراگیر و قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورا امنیت تأکید شده است.

بحرین همچنین از تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق خواسته‌های ملت یمن جهت حفظ وحدت و سلامت ارضی آن و احیای امنیت، ثبات و صلح به نفع یمن و ملت‌های منطقه قدردانی کرد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1501778

مهمترین اخبار ایران و جهان: