نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 11:36

میانکاله مجوز زیست محیطی ندارد/ماجرای کاهش ارتفاع آب خزر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیحاتی درباره آخرین اقدامات انجام گرفته جهت جلوگیری از اجرای پروژه میانکاله ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری که حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت؛ وعده، وفا اظهار داشت: امروز ۵۷ پروژه ملی زیست محیطی در استان‌های مختلف افتتاح شد.

وی درباره آخرین پیگیری‌های انجام شده در مورد میانکاله افزود: میانکاله مجوز محیط زیست ندارد و قرار شده دولت تصمیم بگیرد.

سلاجقه گفت: بحث دامنه دار شده و از اول مواضع خودمان را اعلام کرده ایم اگر اجرای هر پروژه‌ای در هیأت وزیران مصوب شود و به ما ارجاع داده شود اولین کار، ارزیابی محیط زیستی آن است وقتی طرح می‌تواند اجرا شود که مجوز محیط زیستی داشته باشد.

وی گفت: طرح‌هایی که مشکل نداشته باشند را کمک می‌کنیم به هر حال توسعه حائز اهمیت است ولی اگر پروژه نمی‌تواند ضوابط را رعایت و آلایندگی داشته باشد این چنین نیست. کلنگ زنی بدون مجوز محیط زیست بوده است امیدواریم همه قوانین کشور و خدا را مد نظر قرار دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: تحت هیچ فشاری قرار نمی‌گیریم و به عنوان شاگرد دانشگاه و خادم کشور تکلیف قانونی خود را انجام می‌دهم.

سلاجقه درباره آلودگی خزر بیان داشت: دریای خزر از لحاظ ارتفاعی تراز آن کاهش یافته و بر اساس گزارش مجله نیچر وضعیت آب خزر روند نوسانی متعدد دارد و برخی مواقع افزایش و برخی مواقع کاهش داشته است.

وی اعلام کرد: هر ۵ کشور در بحث کاهش ارتفاع آب خزر نقش داشته اند البته هیچ کشوری مقصر نیست و همه آماده اند در قالب برنامه جامع اقداماتی را انجام دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در این زمینه کنوانسیون تهران برگزار می‌شود و کارگروه‌های علمی شکل گرفته تا اقداماتی با همکاری کشورهای دیگر صورت گیرد.

خبر در حال تکمیل است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472778

مهمترین اخبار ایران و جهان: