نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 07:54

سازمان مدیریت بحران کشور قرارگاه رسانه‌ای تشکیل دهد

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس گفت: مدیریت بحران کشور برای به نتیجه رسیدن برنامه هایش باید افکار عمومی را همراه کند و لازمه این امر تشکیل قرارگاه رسانه ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در همایش فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور در تبریز با بیان اینکه جنس بحران ها در جامعه امروزی تغییر کرده است، اظهار کرد: امروز در شیوه حکمرانی دچار مشکل هستیم و کارهایی می کنیم که با عقل سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: مدیریت بحران نباید منتظر سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی باشد بلکه باید شیوه های جدید حکمرانی را که کشور به آن نیاز دارد مطرح کند تا از سوی بالادستی ها، به برنامه و سیاست تبدیل شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم به روند تشکیل مدیریت بحران کشور اشاره کرد و گفت: اوایل دهه هشتاد ستاد بحران کشور در اتاقی در وزارت کشور خلاصه می شد اما امروز شاهدیم شاکله سازمان شکل گرفته و در تمامی استان ها مدیریت دارد.

وی ادامه داد: به این سازمان به شدت نیاز داریم و حاکمیت نیز به این جمع بندی رسیده است زیرا که در نبود این سازمان، هزینه های چندین برابری برای کشور تحمیل شده است.

علیزاده با بیان اینکه کشورمان بحران خیز و حادثه خیز است، گفت: مدیریت بحران برای به نتیجه رسیدن برنامه هایش باید افکار عمومی را همراه کند و لازمه این امر تشکیل قرارگاه رسانه ای است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس یادآور شد: همراه کردن رسانه ها در مواقع بحران جزو سخت ترین کارهاست اما اگر ستاد به این قرارگاه مجهز شود و افراد آموزش دیده داشته باشد می تواند در حادثه ها، افکار عمومی را همراه خود و بحران را مدیریت کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1463178

مهمترین اخبار ایران و جهان: