نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 08:04

ساخت موفقیت آمیز یک دستگاه سانتریفیوژ روغن در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان از ساخت موفقیت آمیز یک دستگاه سانتریفیوژ روغن در نیروگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مهرانی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان هرمزگان امروز در گفت و گویی رسانه ای اظهار داشت: برای اولین بار در تاریخ نیروگاه های کشور ساخت یک دستگاه سانتریفیوژ روغن به روش مهندس معکوس در نیروگاه بندرعباس به صورت موفقیت آمیز اجرا شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق استان با بیان اینکه این پروژه با یک چهارم هزینه خرید نمونه خارجی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به صورت کامل توسط شرکت دانش بنیان ساخت داخل شد، ادامه داد: با توجه به نیاز صنعت نیروگاهی کشور و نیروگاه های مشابه در سایر استان ها به نمونه سانتریوفیوژ ساخته شده از خروج حدودا ۲ میلیون دلار ارز برابر با ۱۰۰۰ میلیارد ریال جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مهرانی گفت: سانتریوفیوژ مذکور بر روی واحد شماره ۴ نیروگاه بخار بندرعباس در خلال تعمیرات اساسی اخیر نصب گردید و با راندمان مشابه نمونه خارجی در حال بهره برداری میباشد.

با توجه به تحریم های ظالمانه علیه کشور عزیزمان و ممنوعیت فروش دستگاه های با کاربری سانتریوفیوژ میتوان با استفاده از توان متخصصان داخلی در این امر خودکفا و از فرصت های صادرات به کشورهای همسایه استفاده کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1480678

مهمترین اخبار ایران و جهان: