نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 11:23

گره‌گشایی از مشکلات ۵۰۰۰ مددجو با پرداخت وام قرض‌الحسنه در اردبیل

اردبیل- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: صندوق «امداد ولایت» با پرداخت پنج هزار فقره تسهیلات به مددجویان، در سال گذشته گره‌گشای مشکلات آنها بوده است.

علیرضا حسین‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از طریق صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» تسهیلاتی را در حوزه‌های مختلف برای جامعه هدف و رفع نیازمندی آنها پرداخت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: صندوق با مجوز رسمی از بانک مرکزی بیش از هفت سال است، فعالیت می‌کند و تنها مؤسسه مالی است که به صورت صد درصد قرض‌الحسنه تسهیلات حمایتی به نیازمندان پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: وام‌های این صندوق تا ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد پرداخت می‌شود و برای وام‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان تنها یک بار کارمزد سه درصد محاسبه و دریافت می‌شود.

حسین‌نژاد افزود: بر اساس اعلام مدیریت این صندوق، در سال گذشته پنج هزار فقره تسهیلات به مددجویان با اعتباری بالغ بر ۷۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی اهمیت قرض‌الحسنه و اهتمام متمولین جامعه را به مشارکت در این امر نیکو یادآور شد و خاطرنشان کرد: قرض‌الحسنه ۱۸ برابر ثواب و پاداش بیشتر از صدقه دارد و انتظار می‌رود افراد متمکن در رونق و ترویج قرض‌الحسنه صندوق «امداد ولایت» را کمک کنند.

حسین‌نژاد اضافه کرد: این صندوق خدمات متنوع بانکی را از صدور کارت آنلاین گرفته تا سایر خدمات الکترونیکی و دیجیتال به مشتریان ارائه می‌کند و بیشترین تاکید بر سپرده‌گذاری اقشار مختلف مردم در این صندوق است تا از این طریق گره‌ی از مشکلات نیازمندان باز شود.

برگزاری جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو در هفته اول مهرماه

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به موضوع توانمندسازی مددجویان به عنوان یک باور قلبی و حقیقی اشاره کرد و ادامه داد: با پرداخت تسهیلات کم‌بهره نه تنها خود مددجویان خودکفا می‌شوند بلکه در سایه اشتغال ایجاد شده در قالب واحدهای تولیدی و صنعتی افراد دیگر نیز به خودکفایی می‌رسند.

وی افزود: با حضور رئیس کمیته امداد کشور هفته اول مهرماه جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو برگزار می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مطلوب و مناسب در حال انجام است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1482678

مهمترین اخبار ایران و جهان: