نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 11:22

پایان عملیات اربعین در مهران/مرز به روال عادی بازگشت

ایلام-مرز مهران با پایان یافتن عملیات اربعین به روال عادی بازگشت.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: مرز مهران به عنوان مهمترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور به عتبات عالیات در اربعین امسال نیز شاهد حضور بی شمار زوار بود.

آمارها نشان می‌دهد در بازه زمانی اول ماه صفر تاکنون سه میلیون و ۳۸۳ هزار و ۵۶۱ زائر از مرز مهران تردد کرده‌اند که از رشد ۹ درصد نسبت به اربعین سال گذشته برخوردار است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد ۶ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۳۹۵ تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان ایلام از اول ماه صفر تا کنون ثبت شده است.

از تاریخ ۲۷ مردادماه تا ۱۸ شهریورماه تعداد ۹ هزار و ۵۴۵ مسافر توسط هواپیماهای مختلف در خطوط هوایی ایلام - تهران جابجا شدند.

حجم زیادی از زائران برگشتی تا عصر دیروز به استان‌های خود برگشتند و هم اکنون مرز مهران به روال عادی خود برگشته است.

پاکسازی و نظافت کامل شهر مهران

استاندار ایلام به آمار کل ورود و خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون اشاره و اعلام کرد: جمع کل خروج از پایانه مرزی مهران از اول صفر تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ و میزان ورودی به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار رسید.

حسن بهرام‌نیا تصریح کرد: از ۶۰۰ هزار تبعه خارجی در کشور عراق، ۱۳۰ هزار تاکنون از مرز مهران وارد کشور شدند.

استاندار ایلام ادامه داد: مهمانوازی مردم ایلام و ارتقا زیرساخت‌ها موجب ثبت رشد ۹ درصدی مترددین از مرز مهران در مقایسه با سال قبل شد و زوار بار دیگر با خاطره خوش مهران را ترک کردند.

رییس ستاد اربعین استان گفت: در قالب ۲۲ هزار و ۶۵۹ سفر ۵۴۷ هزار زائر از پایانه برکت به مقاصد خود انتقال داده شدند که در قالب سهم سفر اربعین، برای انتقال زوار با ناوگان حمل و نقل عمومی، سهم ایلام از کل مرزهای شش‌گانه در ایام اربعین ۶۸ درصد بود.

وی اضافه کرد: روز گذشته ۲ هزار و ۲۰۰ و از بامداد تا صبح امروز ۷۵۰ دستگاه اتوبوس زوار را به محل سکونت خود انتقال دادند. از معاون اول رییس جمهور و وزیر کشور به خاطر تامین اتوبوس موردنیاز برای انتقال زوار قدردانی می‌کنم. با دستور معاون اول رییس جمهور و پیگیری‌های وزیر کشور از تمامی استان‌ها برای تسریع در انتقال زوار به مقاصد خود اتوبوس وارد مهران شد.

وی با اشاره به تلاش‌های مدیران برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین، گفت: با وجود کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های حوزه اربعین، مدیران از ظرفیت خود استفاده کردند و با موافقت وزیر کشور و به شرط ورود و نظارت سازمان بازرسی استان، عملیات پروژه‌های ضروری اربعین با ترک تشریفات آغاز شد.

وی بر لزوم ثبت و ضبط هم اموال برای اربعین سال آینده تاکید و خاطرنشان کرد: هر مدیر مربوطه ستاد اربعین استان قبل از خروج از مهران، اموال مورد استفاده در اربعین را ثبت و ضبط کند.

وی همچنین ضمن تاکید بر پاکسازی و نظافت کامل شهر مهران، افزود: از امروز ظرف یک هفته شهر مهران، پایانه شهید سلیمانی و پایانه برکت باید پاکسازی شود.

استاندار ایلام بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده میدان اربعین مهران با اِلمان‌های زیبا متاثر از کربلا طراحی و یک مسجد در پایانه برکت ساخته می‌شود و باید در اسرع وقت عملیات این دو پروژه مهم اجرایی شود.

وی ضمن قدردانی از خدمات همه مدیران و کارکنان دستگاه‌های خدمات‌رسان در اربعین، تاکید کرد: دستگاه‌ها اجرایی اقدامات خود را مستندسازی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1492578

مهمترین اخبار ایران و جهان: