نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 16:36

تجهیزات جدید نیروی دریایی سپاه مایه عزت و افتخار کشور است/ تولید بومی سلاح ها بر ترس دشمنان افزوده

امام جمعه موقت بندرعباس گفت: تولیدات اخیر نیروی دریایی سپاه در زمینه تجهیزات شناوری و تولید آنها بر پایه توان داخلی سبب ترس دشمن شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید رییسی امام جمعه موقت بندرعباس و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه امروز نماز جمعه بندرعباس را اقامه کرد.

وی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: زمانی که آن جنایتکار وارد بارگاه احمدبن موسی( شاهچراغ) شد و آن جنایت زشت را انجام داد گفتند کار خود نظام و پاسداران است امروز هم همین آدرس را می‌دهند.

حجت الاسلام رییسی با بیان این که دشمنان ما نمی‌توانند آن جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر در محضر انقلاب اسلامی در شب ولادت مولای متقیان امیرالمؤمنین علی (ع) را نتوانستند تحمل کنند، لذا خواستند با نقشه مسمومیت دختران دانش‌آموز در مدارس کشور، از آن جشن زیبا انتقام بگیرند.

امام جمعه موقت بندرعباس در این رابطه به آیاتی از قرآن اشاره کرد و افزود: دشمن هرگز دست بردار نیست و از اینکه هر نوع شری را به مردم وارد کند ابایی ندارد اما اگر حادثه‌ بدی برای مردم ایران رخ بدهد خوشحال می‌شوند و در اغتشاشات اخیر نیز خشوحال شدند و کف زدند؛ بنابراین دوست دارند مدام مردم ما در رنج و عذاب باشند و همه این‌ها برای است که از قدرت جمهوری اسلامی ایران می‎ترسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در همین رابطه به الحاق تجهیزات جدید و شناور شهید مهدوی سپاه در بندرعباس اشاره کرد و گفت: تجهیزاتی که هر روز به اقتدار جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود اما آمریکایی‌ها نمی‌خواهند این توانمندی‌ها در جمهوری اسلامی تقویت شود.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره آل عمران، مقاومت و ایستادگی را دو مولفه مهم در برابر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: مقام معظم رهبری روز گذشته فرمودند که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب مسمومیت دانش‌آموزان را یک خباثت بزرگ غیرقابل اغماض دانسته ما نیز از طریق این تریبون از قوه قضاییه و مجریه درخواست می‌کنیم که با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه برخورد جدی صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام رییسی گفت: حضور مردم در مساجد، مکان‌های دینی و فضای شهر همراه با امنیت و آرامش مطالبه مردم است، این مردم امنیت روانی می‌خواهند باید به امنیت روانی جامعه اهتمام بیشتری داده شود.

خطیب جمعه موقت بندرعباس با بیان اینکه مردم در برخورد با مجرمان این حوادث و اتفاقات ناخوشایند قاطعیت می‌خواهند، یادآور شد: برخی نباید از صبر و حوصله مردم سوءاستفاده کنند، بلکه برخورد با مجرمان این گونه حوادث باید صریح، شفاف و مجازاتی در خور شان و طراز انقلاب اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز ۲۲ اسفندماه به مناسبت روز شهدا بیان کرد: شهدا و خانواده آنان ولی نعمتان ما هستند باید به این ولی‌نعمتان خود بیشتر خدمت کنیم زیرا امروز هرچه داریم از ایستادگی، عزت و برکت خون شهدا است‌.

حجت‌الاسلام رییسی در این رابطه به جنایت‌های آمریکا و اروپایی‌ها در دنیا اشاره و گفت: از سال ۱۹۴۵ تاکنون سالها می‌گذرد، پایان جنگ جهانی دوم را با بمباران شهرهای ژاپن انجام دادند از آن زمان تا کنون روسای جمهور زیادی در آمریکا آمدند یک نفرشان هنوز حاضر به عذرخواهی نشدند.

مسوول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه یادآور شد: آنها درحالی ادعای حقوق بشری دارند که از بمباران شیمیایی ژاپن تا بمباران شیمیایی حلبچه، در ۲۵ اسفندماه سال ۶۶ که به عنوان سند همراهی آمریکا و اروپا با صدام است، سال‌ها می‌گذرد اما آمریکا هنوز از این جنایت بزرگ عذرخواهی نکرده‌ است.

حجت‌الاسلام رییسی گفت: درحالی سفیران سفارتخانه‌های ایران در اروپا به اعتراض به اینکه در ایران اتفاقاتی که خودشان در آن دست دارند، مورد بازخواست قرار می‌دهند که کارنامه آمریکا و اروپایی‌ها پر از جنایت و سیاهی است و انسانیت برای سران آنها واژه‌ای بی‌معنایی است.

وی در پایان نیز با اشاره به نامگذاری روز راهیان نور نیز اظهار کرد: راهیان نور را بهترین راه جهاد تببین و بیان روایت‌ از رشادت‌های شهدا و رزمندگان دانست و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کاروان‌های راهیان نور کار بسیار با ارزشی بوده و رهبر انقلاب نیز آن را یک فن‌آوری و ثروت عظیم دانسته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1084722

مهمترین اخبار ایران و جهان: