نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 14:07

۴۲۱ پروژه همزمان با دهه فجر در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

شهرکرد- همزمان با دهه مبارک فجر، ۴۲۱ پروژه در چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در دهه فجر امسال طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در تمامی حوزه‌ها توسط دولت به بهره‌برداری رسید که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از ۴۲۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد.

این پروژه‌ها شامل ۱۴ پروژه آموزشی، هشت پروژه بهداشت و درمان، ۲۰ پروژه خدماتی، ۱۴ پروژه دامپروری و ۲۳۳ پروژه زیر ساختی است. همچنین ۲۴ پروژه صنعتی، پنج پروژه فرهنگی، ۲۰ فضای اداری، ۳۲ پروژه کشاورزی، هفت پروژه گردشگری، ۲۶ مورد پروژه مسکونی، ۱۶ مورد پروژه ورزشی و دو پروژه شیلات از دیگر طرح‌هایی هستند که امسال در دهه فجر بهره‌برداری می‌شوند.

افتتاح ۳۶ پروژه در شهرستان فارسان

صالحی فرماندار شهرستان فارسان بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شهرستان فارسان ۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: ازجمله پروژه‌های شاخص که در شهرستان فارسان افتتاح می‌شوند می‌توان به اجرای طرح هادی در روستاهای حاجی‌آباد و کُران، افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه ولی‌عصر (عج)، افتتاح سالن ورزشی روستای کُران، افتتاح مدرسه ۶ کلاسه چلیچه، بهره‌برداری از بخش داخلی بیمارستان شهرستان فارسان و… اشاره کرد.

افتتاح ۳۵ پروژه در شهرستان اردل

یعقوب شکوهی فرماندار شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح‌های دهه فجر این شهرستان، افزود: برای افتتاح این ۳۵ طرح عمرانی ۹۶ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری و ۵۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

شکوهی افزود: سالن ورزشی سرخون، افتتاح سی تی اسکن بیمارستان امام رضا (ع)، اجرای طرح هادی، افتتاح مرکز سالمندان، بهسازی و روکش آسفالت محورهای روستایی، تکمیل ابنیه فنی و اجرای سدهای سنگی ملاتی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

وی همچنین از افتتاح ۶ زمین چمن مصنوعی در شهرستان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، سرانه ورزشی شهرستان تا حدی بهبود پیدا می‌کند.

افتتاح ۳۷ پروژه در شهرستان کوهرنگ

شهباز اکبری فرماندار کوهرنگ در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیارد تومان در شهرستان کوهرنگ افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: راه اندازی ۱ سایت جدید ایرانسل، اجرای فیبر نوری و ایجاد پوشش تلفن همراه، تأمین آب شرب روستایی، مرمت و بهسازی ایل راه‌های عشایری، آسفالت جاده‌های اصلی و روستایی، احداث ساختمان‌های اداری، اجرای طرح‌های هادی روستایی، بازسازی ۴۹۶ واحد روستایی و… از جمله پروژه‌های قابل افتتاح و بهره برداری شهرستان کوهرنگ بودند.

۲۲ طرح عمرانی در شهرستان بن افتتاح شد

رضا علی بیگی فرماندار بن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها ۴۹ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: طرح‌های افتتاحی شهرستان برای ۱۰۶ نفر به صورت مستقیم در شهرستان اشتغالزایی کرده است.

علی بیگی به مهمترین طرح‌های بهره‌برداری شده شهرستان بن اشاره کرد و گفت: اجرای طرح هادی سه روستا، بهره‌برداری از ۹ واحد مسکن مددجویی، افتتاح دفتر نمایندگی هلال احمر، افتتاح خط فرعی تأمین آب شرب شهر بن، ساماندهی مسیل بارده، اصلاح شبکه آبرسانی شهرهای بن، وردنجان و یانچشمه و افتتاح تعدادی طرح شهری مثل آسفالت معابر، پیاده روسازی و جدول بندی از مهمترین این طرح‌هاست.

افتتاح ۷۶ پروژه در شهرستان‌های بروجن و خانمیرزا

علی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همزمان با هشتمین روز از دهه‌فجر مجموعاً ۸۶ میلیارد تومان پروژه در شهرستان خانمیرزا افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین پروژه‌هایی که قرار است در شهرستان خانمیرزا بهره‌برداری شود شامل اجرای طرح هادی روستاهای برجویی، باغ بهزاد، بردبُر و…، افتتاح تولیدی خدمات کشاورزی، افتتاح نمایشگاه دائمی کتاب در بخش ارمند، افتتاح یک هنرستان و یک باب مدرسه ۹ کلاسه و افتتاح کانال آبرسانی روستای باغ بهزاد، به طول ۵۵۰ متر هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعاً ۲۵ پروژه با حضور مقامات استانی در این شهرستان افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

حیدری با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در شهرستان بروجن عنوان کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان رقم پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها شامل سه سایت جدید تلفن همراه، مسیر فیبر نوری از شهر فرخشهر تا سفیددشت، سه زمین چمن مصنوعی در بلداجی، فرادنبه و دوراهان، دو واحد مسکن مددجویان در شهر بلداجی و روستای تگرک، کارخانه تولید سَم و ضدعفونی کننده، کارخانه شیمی دانه و سوله شن و نمک گوشنگلی هستند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: سیلوی بتنی ۱۲ هزار تنی ذخیره گندم، کتابخانه مسجد نبی (ص)، افتتاح مدرسه در گردبیشه، امام قیس و کنرک، ۹ واحد مسکن مددجویی، خط فرعی تأمین آب شرب فرادنبه_سفیددشت_بروجن و… از دیگر طرح‌های مهمی هستند که در شهرستان بروجن افتتاح می‌شوند.

حیدری بیان کرد: در مجموع قرار است ۵۱ پروژه با اشتغال‌زایی مستقیم ۱۱۲ نفر در شهرستان بروجن به‌بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه‌هایی که در دهه فجر در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد زمینه اشتغال ۳۳۱ نفر را فراهم کرده است.

به گفته مسئولین پروژه‌های ملی نیز در آینده‌ای نه چندان دور به بهره برداری می‌رسد و با بهره برداری از آنها چهارمحال و بختیاری در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1029622

مهمترین اخبار ایران و جهان: