نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 14:18

قیمت گوشت در چهارمحال و بختیاری باید کمتر از سایر استان‌ها باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان قطب دامپروری کشور است و به همین علت کمبودی در تامین گوشت نداریم و قیمت‌ این کالا در استان باید کمتر از سایر استان‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر در نشست تنظیم بازار گوشت قرمز، بر ساماندهی فرایند تامین،کشتار، عرضه و فروش گوشت قرمز تاکید کرد و گفت: میزان گوشت مورد نیاز در ایام عید در استان، یک‌هزار تن است که کل مقدار مورد نیاز تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: این استان قطب دامپروری کشور است و به همین علت کمبودی در تامین گوشت نداریم و قیمت‌ این کالا در استان باید کمتر از سایر استان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ مجتمع دامداری در حال طراحی و احداث است، بیان داشت: سازمان جهاد کشاورزی در طول سال با درک شرایط حساس بازار که ممکن است تولیدکننده ضرر ببیند با ارائه تسهیلات و تامین خوراک دام، او را یاری می‌کند.

اصناف انصاف داشته باشند

 برزگر بیان داشت: اکنون اوضاع دامداران و اصناف خوب است و بازار خوبی دارند پس باید از لحاظ قیمت‌گذاری منصفانه برخورد کنند و نسبت به مردم رحم و مروت داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه دستور ویژه جهت راه‌اندازی سامانه متمرکز جهت ثبت اطلاعات و ساماندهی صادر شد، توضیح داد: ساماندهی در جهت کنترل بازار و برنامه‌ریزی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و اصناف باید صورت گیرد. 

وی اظهار کرد: با تشکیل شرکت فراگیر و یا حمایت و معرفی تشکل‌ها و اتحادیه‌ها به صندوق توسعه بخش کشاورزی، سرمایه اصناف و اتحادیه‌ها جهت موفقیت در کنترل قیمت‌ها در بازار و تاب‌آوری در نوسانات بازار افزایش می‌یابد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1063466

مهمترین اخبار ایران و جهان: