نیوز سیتی!
26 بهمن 1401 - 22:10

امام جمعه شهرکرد: مسئولان واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح نمی‌کنند/ محاصره 21 روزه مردم بازفت در برف

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم مناطق برف‌گیر این روزها با مشکلات بزرگی روبرو هستند، گفت: متاسفانه مسئولان واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح نمی‌کنند و شرایط را خوب نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: مردم در ۲۲ بهمن با بصیرت تمام به میدان آمدند و یک روز تاریخی را رقم زدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزود: باید از مسئولانی که البته از کار برای مردم دریغ نمی‌کنند بخواهیم تا هر آنچه می‌توانند خدمت‌گزار این مردم باشند، متأسفانه حق مطلب ادا نمی‌شود و مردم همین روزها با معضل بزرگی روبرو هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: راه‌های بسیاری از شهرستان کوهرنگ مسدود شده است و بازفت ۲۱ روز در محاصره برف است و مردم نتوانستند برای خود آذوقه تهیه کنند.

وی بیان داشت: با وجود چند دستگاه که شبانه‌روز در حال فعالیت هستند اما هنوز راه‌های روستاها باز نشده و مردم در این شرایط برای رفع نیازهای خود پیاده تردد می‌کنند.

نکونام توضیح داد: البته این موارد به استاندار گفته شده اما تنها مدیریت استانی مدنظر نیست بلکه مسئله فراتر از استان است، درست است که بارش برف در این استان بوده اما استفاده از این نعمت برای استان‌های اطراف هم هست پس برای رفع این معضل و مشکل باید از آن‌ها نیز کمک گرفت تا امکانات را در اختیار ما بگذارند.

 وی بیان داشت: مدیریت و استفاده از امکانات استان‌های دیگر بر عهده وزارت کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد البته در مقطعی این امکانات کوتاه‌مدت در اختیار استان قرار داده شد اما مجدد پس گرفته شد لذا ما به امکانات دائمی نیاز داریم.

نکونام با بیان اینکه گلایه مردم زیاد است، گفت: متاسفانه مسئولان واقعیت‌ها را آنگونه که هست مطرح نمی‌کنند و شرایط را خوب نشان می‌دهند که این به نفع نیست و رفع مشکلات حمایت مسئولان کشور و تهیه امکانات را می‌طلبد.

بیندیشید در مواجهه با فرق نوظهور باید چه کرد؟

امام جمعه شهرکرد در ادامه این جلسه در خصوص پیدایش برخی از فرقه‌های نوظهور در سطح استان بیان داشت: دشمنی با مکتب الهی دشمنی ریشه‌ای است و دشمن همیشه برای آسیب زدن به این مکتب دست به ساختن فرقه‌های مختلف می‌زند که این کار سابقه طولانی دارد اما در مقابل باید اندیشید که در مواجهه با این فرق باید چه کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: امر مهم این است که بدون تقابل و درگیری آشکار باید نسبت به شناخت بیشتر فرهنگ ناب اهل بیت(ع) اقدام کنیم و اطلاعات خود را در این حوزه افزایش دهیم همچنین بی‌محتوایی و پوچی فرق را نیز به دیگران ثابت کنیم.

وی افزود: توجه داشته باشید که دستگاه‌ها با یکدیگر هم‌افزایی کنند و بدون تقابل کار گسترده‌ای در این خصوص انجام دهید، کاری جامع با طرحی گسترده و بی‌عیب و نقص.

سرمایه‌های ادبی کشور نباید مصادره شوند

بزرگداشت حکیم نظامی یکی دیگر از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد و نماینده ولی فقیه استان در این خصوص گفت: اینگونه افراد سرمایه‌های مهم ادبی و دینی کشور هستند که نباید مصادره شود و این امور در مجموعه فرهنگ عمومی کشور نقش‌آفرین هستند.

نکونام بیان داشت: پرورش انسان‌ها با این نگاه حکمت‌آمیز و اعتقادی ممکن می‌شود لذا اگر قرار است کاری در این خصوص انجام شود کاری مهم و اثرگذار باشد تا نسل جوان و شعرا به این سمت سوق پیدا کنند که این امر مشارکت همگان را می‌طلبد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1039122

مهمترین اخبار ایران و جهان: