نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 13:33

فعالیت ۶۶۴ بهره بردار بخش شیلات در خراسان جنوبی/تولید۱۱۹۱ تن ماهی

بیرجند-رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۶۶۴ نفر بهره بردار شیلات فعالیت می‌کنند، گفت: هزار و ۱۹۱ تن ماهی در ۱۰ ماهه امسال در استان تولید شده است.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه علی رغم کویری بودن خراسان جنوبی در حوزه شیلات پتانسیل‌های بسیار خوبی وجود دارد، اظهار کرد: هزار و ۱۹۱ تن ماهی گرمابی و سردابی در ۱۰ ماهه امسال در خراسان جنوبی تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از این مقدار حدود ۷۵ تُن انواع ماهی سردابی و حدود هزار و ۱۱۶ تُن ماهی گرمابی است.

۹۶ میلیارد تومان تولید ماهی گرمابی و سردابی

جعفری با بیان اینکه ارزش این میزان تولید ماهی گرمابی و سردابی حدود ۹۶ میلیارد تومان است، افزود: ماهی گرمابی تولید شده در استان از نوع کپور، آمورو فیتوفاک و ماهی سردابی از نوع قزل‌آلا است.

وی با تأکید بر اینکه ماهی گرم آبی از نوع کپور به استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود، گفت: ۳۰ درصد از ماهی استان در داخل مصرف می‌شود و ۷۰ درصد به خارج از استان ارسال می‌شود.

جعفری ادامه داد: ماهی‌های گرمابی و سردابی خراسان جنوبی در ۶۷۶ استخر دو منظوره کشاورزی پرورش می‌یابند.

پرورش هزار و ۵۱۷ تن ماهی

وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی ۶۶۴ نفر بهره بردار شیلات فعالیت می‌کنند، بیان کرد: سال گذشته هزار و ۵۱۷ تن ماهی گرم آبی و سردابی در استخرهای استان به ارزش حدود ۱۲۱ میلیارد تومان پرورش یافتند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه ما بر رونق پرورش انواع ماهی‌های گرمابی و سردابی در استان است، یادآور شد: فرصت‌های اشتغال‌زایی بسیار خوبی نیز در این بخش به وجود آمده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033966

مهمترین اخبار ایران و جهان: