نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 10:53

تجهیز ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرکرد به سیستم آبیاری نوین

شهرکرد_ مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد با بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض به سیستم آبیاری نوین مجهز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی شریفی صبح سه‌شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهرکرد مسأله اصلی در تأخیر راه‌اندازی مجتمع دامداری‌های ناحیه غرب مرکز استان را نبود تخصیص آب دانست و گفت: البته تاکنون کسی به‌عنوان نماینده دامداران منطقه برای پیگیری موضوع معرفی نشده است.

وی اصلاح الگوی کشت را به‌عنوان دغدغه‌ای طولانی‌مدت برای مسئولان جهاد کشاورزی به‌ویژه در دوران بروز تنش آبی اعلام و تصریح کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارهای شهرستان شهرکرد امسال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به آغاز طرح کشت قراردادی گندم به لحاظ راهبردی محصول و وجود زیرساخت‌های خرید آن در دولت افزود: در این طرح یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی در شهرستان شهرکرد کشت شد.

شریفی به اولویت فعالان این طرح برای دریافت تسهیلات و بسته‌های تشویقی اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد با بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

وی سطح گلخانه‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد تا سال قبل را ۱۹ هکتار دانست و یادآور شد: هم‌اکنون ۳۲ هکتار گلخانه در این شهرستان فعالیت دارد و به‌زودی بهره‌برداری از هشت هکتار دیگر آغاز می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های کشاورزی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای توسعه همه‌جانبه شهرکرد اظهار داشت: مسیر قانونی برای توسعه شهری بسته نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1047522

مهمترین اخبار ایران و جهان: