نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 17:50

آشوب در نیویورک برای «پی‌اس‌فایو»/وقتی یک استریمر شر به پا می‌کند

یک استریمر آمریکایی با وعده توزیع ۳۰۰ دستگاه پلی استیشن ۵ هزاران نفر را به خیابان‌های نیویورک کشید و بلوایی به راه انداخت تا از این طریق برای فعالیت‌های خود تبلیغ کرده باشد.

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: «هرج و مرج در شهر نیویورک»؛ این عنوانی بود که بسیاری از رسانه‌های انگلیسی زبان امروز آن را انتخاب کردند. بعد از ظهر جمعه شمار زیادی از جوانان و نوجوانان در نزدیکی پارک «یونیون اسکوئر» تجمع کردند تا یک «پی اس فایو» جایزه بگیرند. ماجرا از آن جایی شروع شد که یک استریمر محبوب در «توییچ» به نام «کای سنات» به هواداران خود وعده داد که به ۳۰۰ نفر از آنها یک پلی استیشن ۵ هدیه خواهد داد.

در پی دعوت سنات که بیش از ۱۰ میلیون دنبال کننده در رسانه‌های اجتماعی از جمله توییچ و اینستاگرام دارد، با حضور بیش از ۲۰۰۰ نفر چیزی شبیه به شورش و آشوب خیابانی رخ داد و تخریب گسترده اموال عمومی و ضرب و شتم‌های متعدد، بلوایی را در نیویورک به پا کرد.

جمعیت ابتدا حوالی ساعت یک ظهر به وقت محلی، به جایی رفت که سنات اعلام کرده بود پلی استیشن‌ها را آنجا توزیع می‌کند. کمتر از دو ساعت بعد، صدها نفر در خیابان‌های اطراف و نزدیکی یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار شهری نیویورک تجمع کردند. در طول این حادثه گزارش داده شد که قطارهای مترو از ایستگاه میدان «یونیون» عبور می‌کنند و در آن توقفی نخواهند داشت؛ پلیس هم از مردم خواست از منطقه دوری کنند؛ اما همه اینها بی‌فایده بود. سودای به چنگ آوردن یک کنسول بازی رایگان و البته محبوب، دردسر بزرگی را رقم زد. چیزی نگذشت که دوستداران پلی استیشن از ماشین‌ها و سقف ورودی ایستگاه قطار بالا رفتند و به سمت افسران پلیس که در حال پاسخگویی بودند بطری پرتاب کردند.

پلیس نیویورک بعد از آنکه دقایقی تلاش کرد این تجمع را مدیریت کند، به علت بالا گرفتن تنش‌ها و درگیری‌ها بالاخره برخورد سخت و جدی را آغاز کرد و ۶۵ نفر از جمله خود «کای سنات» و ۳۰ نوجوان بازداشت شدند. سنات که با اتهاماتی همچون ایجاد تجمع غیرقانونی و تحریک شورش دستگیر شده بود، ساعاتی پیش آزاد شد. او با غوغایی که ایجاد کرد، تبلیغ بی‌سابقه‌ای برای خود رقم زد. گرچه او دنبال کنندگان میلیونی داشت، اما فعالان فضای مجازی، «اینفلوئنسرها»، «استریمرها» و تمام کسانی که در این زمینه فعالیت دارند، به خوبی می‌دانند که تبلیغ برای آنها نقطه پایانی ندارد و شهرت، مسیری بی انتهاست که می‌توانند برای همیشه آن را ادامه دهند.

آشوب در نیویورک برای «پی‌اس‌فایو»/وقتی یک استریمر شر به پا می‌کند

استریمرها، گروهی از فعالان فضای مجازی و آنلاین هستند که محتوای خود را از طریق پخش زنده یا فیلم از پیش ضبط شده پخش می‌کنند؛ در زبان فارسی می‌توان عنوان «زنده‌نگار» را به آنها اطلاق کرد. این گروه با پخش زنده فعالیت‌ها و محتواهای مختلف، مثل بازی‌های کامپیوتری درآمدهای هنگفت و سرسام‌آوری به جیب می‌زنند و در دنیای مملو از تکنولوژی‌های روز، طرفداران بی‌شماری دارند. این گروه، برای بیشتر دیده شدن، افزایش محبوبیت و بالا بردن شهرت خود دست به هر خطری می‌زنند.

این بار هم استریمر جوان آمریکایی کای سنات، با خرج کردن ۱۵۰ هزار دلار برای ۳۰۰ دستگاه پلی استیشن ۵۰۰ دلاری یعنی حدود ۷ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای خود تبلیغی جهانی را رقم زد؛ تبلیغی که البته در آینده به مراتب بیشتر از اینها برای یک استریمر درآمد به دنبال خواهد داشت.

آشوب در نیویورک برای «پی‌اس‌فایو»/وقتی یک استریمر شر به پا می‌کند

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427366

مهمترین اخبار ایران و جهان: