نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 20:55

ثبت‌نام بیش از 4000 زائر چهارمحال و بختیاری در «سماح»

رئیس سازمان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۷ نفر از استان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: تا کنون ثبت‌نام یک‌هزار و ۸۵۰ نفر با پرداخت حق بیمه تکمیل و قطعی شده است.

یوسف آقابزرگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه زائران لازم است نسبت به ثبت‌نام قطعی خود در سامانه سماح اقدام کرده و هزینه بیمه خود را پرداخت کنند، گفت: از سوم مرداد تا کنون بیش از ۴ هزار و ۲۷ نفر از استان در سامانه سماح جهت سفر به کربلای معلی و شرکت در آیین نمادین پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ثبت‌نام کننده یک‌هزار و ۸۵۰ نفر ثبت‌نام خود را با پرداخت حق بیمه تکمیل و قطعی کرده‌اند، همچنین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه هر لحظه در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه محدودیت زمانی برای ثبت‌نام در سامانه سماح اعلام نشده است، یادآور شد: زائران می‌توانند تا ۲۰ شهریورماه نسبت به ثبت‌نام خود جهت حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی اقدام کنند، همچنین سامانه سماح به صورت ۲۴ ساعته برای ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در دسترس است.

آقا بزرگی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ارز دولتی و تخصیص دینار به زائران اربعین تنها با ثبت‌نام در سامانه امکان‌پذیر است، تسهیلات تخصیص داده شده به هر زائر ۲۰۰ هزار دینار است، متقاضیان می‌توانند بعد از ثبت‌نام در سامانه جهت دریافت ارز به بانک مرکزی مراجعه کنند.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427666

مهمترین اخبار ایران و جهان: