نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 13:45

معدوم سازی ۱۶ تن فرآورده خام دامی در دزفول

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از معدوم سازی ۱۶ تن فرآورده خام دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۱۶ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف در چهار ماه نخست امسال جمع آوری و طیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام  قضایی نسبت به معدوم سازی آنها اقدام شد.

وی افزود: در راستای ارتقای سلامت، بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی، بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ مورد نظارت بهداشتی مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی انجام شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول ادامه داد: بازرسی بهداشتی دامپزشکی دزفول شامل مراکز کشتارگاه دام و طیور، رستوران‌ها، قصابی‌ها، سردخانه‌ها و دیگر مکان‌ها است.

وی بیان کرد: نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است.

ورجاوند یکی از اقدامات موثر و مطلوب برای ارتقای بهداشت عمومی را تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات دانست و گفت: تامین امنیت غذایی و ارتقای بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دامپزشکی به شمار می‌روند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از شهروندان خواست هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز تحت نظارت اداره دامپزشکی خریداری کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1441866

مهمترین اخبار ایران و جهان: