نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 07:08

«خسروی» و «پرویزخان»؛ فعال‌ترین مرزهای ترانزیتی‌ کرمانشاه

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد 35 درصدی وزن کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی از مبداگمرکات استان کرمانشاه در چهار ماهه نخست سالجاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی چهار ماهه نخست از سال‌جاری ۱۲۹ هزار و ۱۹ دستگاه کامیون حامل کالای صادراتی با انجام تشریفات گمرکی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کالای خود را به خارج از کشور صادر کردند.

وی، ارزش کالاهای ترانزیت خارجی و داخلی از مبدا گمرکات این  استان در مدت مذکور را ۲۷۱ میلیون و ۶۹ هزار و ۹۶ دلار به وزن ۸۰۷ هزار و ۳۰ تن عنوان کرد و افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۳۵ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۳ درصد کاهش داشته است.ن

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه گمرک پرویزخان با تردد ۴۹ هزارو ۱۹ دستگاه کامیون بیشترین سهم کامیون‌های حامل کالای صادراتی  را در بین گمرکات استان کرمانشاه به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۲۴۷ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۱۴۷ دلار به وزن ۷۶۵ هزار و ۱۰۰ تن، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۱ درصدی ارزش و سهم ۹۵ درصدی وزن را از آن خود کرد.

وی سهم گمرک خسروی به لحاظ کامیون‌های حامل کالای صادراتی  را ۳۳ هزار و ۳۰۶ دستگاه و همچنین به لحاظ ارزش کالاهای ترانزیتی ۹ درصد و از حیث وزن ۵ درصد اعلام و میزان آن را ۲۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۹۴۹ دلار به وزن ۴۱ هزارو ۹۲۹ تن عنوان کرد.

عباس زاده، عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437466

مهمترین اخبار ایران و جهان: