نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 14:01

آمریکا در روند حل بحران برق در عراق مانع‌تراشی می‌کند

یک عضو ائتلاف دولت قانون از ادامه مانع‌تراشی آمریکا در موضوع توانمندسازی دولت عراق در رفع نیازهای مردم این کشور به برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المعلومه، «عباس المالکی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق از ادامه کارشکنی آمریکا در امور عراق و تلاش برای ایجاد بحران در این کشور انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: همزمان با رسیدن به اوج فصل تابستان آمریکا تلاش می‌کند با جلوگیری از حل بحران برق در عراق، دولت این کشور را تحت فشار قرار داده و آنها را در برابر مردم وارد چالش کند.

وی با هشدار درباره اهداف آمریکا برای خلق بحران‌های مختلف در عراق و بر هم زدن شرایط این کشور، افزود: دولت آمریکا با ایجاد مانع در برابر برقراری ثبات و آرامش در عراق، تلاش دارد در بین جامعه فتنه ایجاد کند.

المالکی تاکید کرد: دولت آمریکا در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی که عراق درگیر آن است، با اهدافی از پیش تعیین شده وارد گود شده و تلاش می‌کند کشور را درگیر بحران سازد.

وی افزود: آمریکا می‌تواند مقامات ترکیه را وادار به ارائه سهم آبی عراق کند، اما در راستای ایجاد بحران در عراق و تشدید ضعف‌های این کشور در دو بعد داخلی و خارجی از این اقدام خودداری می‌ورزد.

عضو ائتلاف دولت قانون تاکید کرد: واشنگتن تاکنون از هر طرحی که در زمینه اصلاح بخش برق در عراق و توانمندسازی دولت عراق در این پرونده بوده، جلوگیری کرده است.

وی افزود: این در شرایطی است که ما در حال نزدیک شدن به اوج فصل گرما در عراق هستیم، اما مانع تراشی‌های دولت آمریکا در این موضوع همچنان ادامه دارد.

گفتنی است عراق در ماه‌های اخیر با بحران‌های متعددی در نتیجه افزایش قیمت دلار به دلیل تحریم برخی بانک‌های عراقی از سوی دولت آمریکا مواجه شده است. همچنین بحران کمبود برق در عراق به دلیل مانع تراشی واشنگتن در پرداخت هزینه‌های آن به طرف‌های خارجی، شدت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418022

مهمترین اخبار ایران و جهان: