نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 10:35

تکمیل طرح‌های عمرانی در مرزهای خوزستان تا قبل از اربعین

اهواز- معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: همه مقدمات برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی در دو پایانه شلمچه و چذابه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانچی شامگاه دوشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محورهای مواصلاتی به دو مرز خوزستان با جدیت در حال ایمن سازی و بهسازی هستند و تا قبل از ماه صفر عملیات عمرانی در این مناطق به پایان خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار خوزستان افزود: در طریق الحسین تمهیدات لازم برای احداث مواکب اربعین در نظر گرفته شده است.

وی گفت: امسال برای اولین بار با همکاری دهیاری‌های خوزستان، علاوه بر موکب‌های عتبات و عالیات هر دهیاری یک موکب برای پذیرایی و اسکان از زوار برپا می‌کند.

خانچی با اشاره به تقویت پایگاه‌های هلال احمر و اورژانس تاکید کرد: برای افزایش خدمات رسانی به زوار با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی خوزستان تمهیدات خوبی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تأمین آب آشامیدنی پایدار در مرزهای خوزستان افزود: مخازن اضطراری در دو پایانه تعبیه شده است.

خانچی از تأمین برق پایدار در پایانه‌های مرزی خوزستان خبر داد و بیان کرد: امسال برای اولین بار در محورهای ورودی مرزهای خوزستان مجتمع‌های رفاهی و سرویس‌های بهداشتی در حال ساخت است که برای اربعین به زوار خدمات رسانی می‌شود.

وی گفت: در دو پایانه شلمچه ۶۱۷ و چذابه ۷۵۶ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شده که نسبت قبل افزایش چشمگیری داشته و در صورت نیاز سروریس‌های سیار به مجموعه‌ها اضافه خواهد شد.

خانچی با اشاره گرمای هوا در خوزستان گفت: توسعه سایبان و مه پاش‌ها به صورت جدی در مرزهای خوزستان در حال اجرا هستند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: با کمک شهرداری‌ها از پایانه‌ها تا استان‌های همجوار اتوبوس‌هایی برای جابه‌جایی زوار در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421022

مهمترین اخبار ایران و جهان: