نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 15:57

ظرفیت «هنر» در روایت سوگ محرم/ «از تو می‌گویم» سراغ هنرمندان رفت

تهیه‌کننده «از تو می‌گویم» به انواع هنرهایی اشاره کرد که در ایام محرم می‌توانند روایت‌گر سوگواری باشند و در این برنامه سراغ آن‌ها رفته است.

الهام وحدت تهیه‌کننده ویژه‌برنامه رادیویی «از تو می‌گویم» درباره این برنامه که در ایام محرم روی آنتن رادیو جوان رفت به خبرنگار مهر بیان کرد: ویژه برنامه «از تو می‌گویم» در این چند وقت هنرمندانی پرداخت که در مکتب عاشورا، آثاری را خلق کرده‌اند و در این آثار پیامی از ماه محرم، به ویژه روز تاسوعا و عاشورای حسینی را به مردم منتقل می‌کنند.

این تهیه کننده اضافه کرد: هدف برنامه این است که هنرمندان برای خلق آثارشان در این وادی و همچنین برای روایت مکتب عاشورایی و رساندن پیام عاشورا می‌توانند از هر هنری که دارند، بهره گیرند و ما هم فضا را نشان دادیم. اینکه شاعر در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان شعر می‌گوید، خطاط با خط زیبایش با موضوع‌های مختلف خطاطی کند و یا نقاش با گرفتن الهام از پیام عاشورا، نقشی را بر بوم‌های خود می‌زند و… که در این برنامه با هنرمندانی از موسیقیدان، کارگردان، خطاط، بازیگر و دیگر هنرمندانی که در این حوزه قدم برداشته‌اند به گفتگو نشستیم و روایت آنها از امام حسین (ع) را شنیدیم.

وحدت درباره برپا کردن مراسم سوگواری در ایام ماه محرم با مولفه‌های هنری یادآور شد: برای برگزاری این نوع مراسم‌ها، می‌توان سراغ انواع هنرهایی رفت که هر یک به طریقی به این ایام پرداخته‌اند و ما تاکید داشتیم این فضا را به مخاطب بشناسانیم. اینکه هر شخصی با هنر خودش مانند نقاشی، خطاطی، آواز یا موسیقی خوب، تأثیر بسزایی در جامعه دارد و می‌تواند یک جریان را ایجاد کند.

تهیه کننده این ویژه برنامه رادیویی در پایان برنامه عنوان کرد: ما از طریق هنر می‌توانیم عاشورا را زنده نگاه داریم و هر هنرمندی نیز می‌تواند با درک خودش از این واقعه بزرگ؛ پیام و مکتب خودش را همیشه در جامعه تبلیغ و ترویج کند.

ویژه‌برنامه «از تو می‌گویم» به تهیه‌کنندگی و اجرای الهام وحدت از هشتم الی سیزدهم ماه محرم از ساعت ۱۹ روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود و امروز آخرین قسمت برنامه روی آنتن می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419922

مهمترین اخبار ایران و جهان: