نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 20:24

بهسازی راه‌های روستایی اردبیل نیاز به اعتبار دارد

اردبیل - معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: آسفالت و بهسازی راه‌های روستای نیاز به تامین اعتبار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور نجف قلیزاده بعد از ظهر شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و و تبریک هفته خبرنگار بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های اداره کل راهداری برشمرد و اظهار کرد: اجرای آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی نیاز به تأمین اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان در حال بهسازی است، گفت: از این میزان ۱۱۰ کیلومتر و حدود ۳۵ روستا تا پایان فصل کاری آسفالت خواهد شد که اجرای این برنامه‌ها نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به حذف اعتبارات ملی راه‌های روستایی از سال ۹۹ بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع استانی انتظار می‌رود ردیف ملی راه‌های روستایی احیا شود.

نجف قلیزاده با بیان اینکه برای احداث و آسفالت هر کیلومتر راه روستایی بیش از ۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است، بیان کرد: امیدواریم با حمایت فرمانداران شهرستان‌ها و تلاش‌های نمایندگان ساعی استان در مجلس شورای اسلامی مشکلات مالی راهداری مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه احداث و آسفالت راه‌های روستایی از مطالبات اصلی روستاییان است، خاطرنشان کرد: احداث راه‌های روستایی زمینه‌ساز توسعه بخش کشاورزی، اقتصاد روستا و پیشگیری از مهاجرت روستاییان و حتی مهاجرت معکوس است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438822

مهمترین اخبار ایران و جهان: