نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 08:08

هوشمندسازی خدمات در دستور کار پلیس راهور اصفهان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان نظم بخشیدن به ترافیک شهری، تقویت سیستم‌های هوشمند و استفاده از فناوری روز و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان را از اولویت‌های این پلیس عنوان کرد.

محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ترافیک و سوانح رانندگی را یکی از چالش‌های نگران کننده زندگی بشر امروز عنوان کرد و  اظهار داشت: تبعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی از پیامدهای تصادفات رانندگی و ترافیک است.

وی افزود: وضعیت نابسامان یک خیابان، محله یا منطقه می‌تواند چالش بزرگی برای ساکنان، عابران و مسافران ایجاد کند که تمام تلاش پلیس با همکاری سازمان‌های مختلف در راستای رفع این گونه نابسامانی‌ها است.

محمدی با بیان اینکه حدود ۸ درصد از تولید ناخالص ملی کشور برای جبران خسارات ناشی از تصادفات هزینه می‌شود، تصریح کرد: با وجود علل مختلف در تصادف اما خطاهای انسانی در بیش از ۸۰ درصد سوانح رانندگی تاثیر مستقیم دارد و این نشان می‌دهد که رانندگان توجه زیادی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی ندارند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان یکی از دلایل تکرار تخلفات و تصادفات رانندگی در ایران را عدم بازدارندگی مبلغ جرائم رانندگی عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال اگر مبلغ جریمه سرعت غیر مجاز ۱۰۰ میلیون تومان هم باشد نباید نگران باشیم چون قرار نیست که ما جریمه پرداخت کنیم؛ قرار است کسی که سرعت غیر مجاز می‌رود، جریمه شود.

وی اولویت‌های پلیس راهور استان اصفهان را انتظام‌بخشی به جریان ترافیک، تقویت سیستم‌های هوشمند و به کارگیری فناوری روز و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان بیان کرد و ادامه داد: در حوزه‌های فرهنگی، پلیس راهور اصفهان در کشور پیشتاز بوده و حتی در بعضی مواقع الگویی برای سایر استان‌ها بوده است.

محمدی خاطرنشان کرد: برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی مثل دوردور و سرعت‌های شبانه و صدای ناهنجار اگزوز و مزاحمت برای شهروندان مطالبه مردم و شهروندان از پلیس است که آن‌ها را به طور جدی دنبال می‌کنیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396622

مهمترین اخبار ایران و جهان: