نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 13:55

اقدام خرابکارانه در خطوط انتقال برق صلاح‌الدین عراق

وزارت برق عراق از اقدام خرابکارانه و انفجار در خطوط انتقال برق استان صلاح‌الدین عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از السومریه نیوز، دفتر اطلاع‌رسانی وزارت برق عراق در بیانیه‌ای از اقدام تروریستی و هدف قرارگرفتن خطوط انتقال برق در استان صلاح‌الدین عراق خبر داد.

وزارت برق عراق اعلام کرد: تروریست‌های کور دل و عناصر خرابکار باز هم با هدف‌قراردادن دکل‌ها و خطوط انتقال برق استان صلاح‌الدین با بمب‌های دستی، تلاش کردند به شهروندان عراقی آزار برسانند.

این وزارت‌خانه، هدف از چنین اقداماتی را توقف برق‌رسانی به بیمارستان‌ها و پروژه‌های آبی و دیگر پروژه‌ها عنوان کرد و این اقدامات را تلاش‌هایی شکست‌خورده دانست.

این نهاد عراقی در ادامه بیانیه خود آورده است: هم‌زمان با فعالیت‌های نیروهای وزارت برق در استان صلاح‌الدین با وجود دشواری کار و تپه‌های شنی این منطقه جهت بازسازی دکل‌هایی که ۲ روز پیش منفجر شده بودند و با وجود خنثی‌سازی برخی اقدامات خرابکارانه توسط نیروهای نظامی، امنیتی و اطلاعاتی، بامداد امروز خط انتقال برق فشار قوی استان صلاح‌الدین با بمب‌های دستی هدف حمله قرار گرفت. در نتیجه این اقدام، دکل شماره ۲۰۱ در منطقه القناطر استان صلاح‌الدین سقوط کرد و کابل‌های انتقال برق قطع شدند.

وزارت برق عراق اعلام کرد که به محض اطلاع از این موضوع، نیروهای این وزارت‌خانه جهت برطرف‌نمودن آسیب‌های وارده با همکاری نیروهای امنیتی عازم محل حادثه شدند و در اسرع وقت مشکل به وجودآمده را برطرف خواهند کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424466

مهمترین اخبار ایران و جهان: