نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 20:19

دستگیری سارق داروهای کمیاب 60 میلیاردی در مشهد

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری متهم پرونده سرقت داروهای کمیاب به ارزش تقریبی60 میلیارد ریال در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ جواد شفیع زاده اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر سرقت از داروخانه ای در یکی از مناطق شهر مشهد، با توجه به اهمیت موضوع طرح ویژه ای در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی در شهر مشهد قرار گرفت.

وی افزود: بررسی های اولیه کارآگاهان پلیس آگاهی برابر اظهارات مالک داروخانه نشان می داد مقادیری از داروهای کمیاب داروخانه به سرقت رفته است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد با پیگیری علمی پرونده، رد پای فردی که با داروخانه در ارتباط بود را پیدا کردند و هنگامی که او قصد خروج از محل داشت را وارد عمل شدند و در بازرسی های اولیه مقداری داروی کمیاب از این فرد و همچنین خودرویش کشف شد.

سرهنگ شفیع زاده خاطرنشان کرد: متهم در برابر شواهد موجود و در اظهارات اولیه خود به سرقت با سوء استفاده از اعتماد مالک داروخانه از مدت یک سال و نیم قبل تاکنون اعتراف کرد.

وی گفت: با هماهنگی مقام قضایی، خانه متهم مورد بازرسی قرار گرفت و پلیس ۹۵ عدد انواع سرم به همراه تعداد زیادی از داروهای گران قیمت و کمیاب کشف کرد و متهم اعتراف کرد داروهای مسروقه را در بازار آزاد به فروش رسانده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اشاره به این که در بازجویی های به عمل آمده تاکنون پرده از سرقت داروهای کمیاب از دو داروخانه در مشهد با ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال برداشته و این اقلام دارویی مجددا به چرخه توزیع دارو بازگردانده شدند، گفت: تحقیقات با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

این مقام انتظامی در پایان اظهار داشت: لازم است به مدیران و افراد فعال در این صنف توصیه کنیم؛ اطمینان از احراز هویت کارکنان حائز اهمیت است و باید ضمن توجه ویژه در این رابطه، مدیران واحدهای صنفی با استفاده از تجهیزات نوین و بهره گیری از سامانه های برخط به صورت شبانه روزی محیط کاری خود را نظارت و محافظت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1442522

مهمترین اخبار ایران و جهان: