نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:43

دامنه حمایت بنیاد مستضعفان در سیستان و بلوچستان گسترده تر می شود

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تلاش داریم امور محرومیت زدایی را در کل استان به ویژه منطقه سیستان که دچار خشکسالی و مشکلات ناشی از آن می باشد، گسترده تر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، پرویز فتاح امروز در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد، از مردم سیستان به عنوان نماد مقاومت، صبوری، دین مداری و ولایت مداری یاد کرد و اظهار داشت: همه ما مسئولین باید تلاش کنیم از این مردم عقب نمانیم چرا که مسئولین ممکن است ناامید شوند اما این مردم ناامید نمی‌شوند و جلوتر از مسئولین هستند.

وی افزود: بنیاد مستضعفان در کنار دولت بخش کوچکی از محرومیت زدایی را در برنامه کاری خود دارد و در جایگاه دولت نیست و به علت محدودیت منابع امکان انجام فعالیت‌های کلان را ندارد اما همواره تلاش داشته بخش کوچکی از محرومیت‌های مردم را مرتفع نماید.

 رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در خصوص انجام فعالیت‌های حمایتی در منطقه سیستان اظهار داشت: از گذشته یک سری فعالیت‌هایی در شهرستان زهک با استقرار بنیاد علوی در این شهرستان انجام شده که اذعان مردم و دعوت فرمانداران منطقه برای ادامه فعالیت در سایر شهرستان‌ها موید موثر بودن و مثبت بودن این اقدامات می باشد.

وی بیان داشت: در حوزه محرومیت زدایی اعتباری نیز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان را به ۵ شهرستان منطقه سیستان اختصاص خواهیم داد.

فتاح ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز میزان ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در قالب وام قرض الحسنه از طریق بانک سینا ارائه خواهد شد و اگر مردم بتوانند این اعتبار را جذب کنند این اعتبار تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان قابل افزایش خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن نیز ۶۰۰ واحد در حال ساخت است و بنا داریم برای هر خانواده دارای دو معلول به بالا در ۵ شهرستان منطقه سیستان که بدون مسکن باشند مسکن احداث نماییم و علاوه بر این نیز ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سایر محرومین منطقه ساخته خواهد شد.

 رئیس بنیاد مسکن همچنین از تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی برای تامین نیازهای موردی مددجویان و محرومین کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای تامین نیازهای مددجویان بهزیستی و ۱۰ میلیارد تومان برای تامین نیازهای خانواده های تحت پوشش بهزیستی اختصاص می‌یابد.

 وی از تامین هزینه سفر ۵۰۰ نفر از زائران سیستانی برای سفر اربعین خبر داد.

 همچنین فتاح در این نشست از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی برای محرومین منطقه سیستان خبر داد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی آمادگی این بنیاد را در بحث کمک به مبلمان شهری شهرستان زابل اعلام کرد و گفت: بنیاد تا سقف ۵۰ میلیارد تومان می‌تواند در اجرای مبلمان شهری زابل مشارکت نماید به این گونه که ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد بنیاد برای اجرای هر طرح سهم آورده داشته باشند.

 وی در خصوص کمک به نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان نیز اظهار کرد: این نیازمندی‌ها به صورت جامع بررسی و اعلام شود تا بتوانیم در خصوص میزان و نحوه مشارکت و تامین این نیازمندی‌ها توسط بنیاد تصمیم گیری انجام شود.

 فتاح از مسئولین خواست پیگیری‌های لازم در خصوص به نتیجه رسیدن این مصوبات را انجام دهند تا ‌قول هایی که به مردم می‌دهیم محقق شود.

 وی تاکید کرد: بنیاد آمادگی لازم برای مشارکت در امور محرومیت زدایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان را نیز دارد و در نشست‌های بعدی مربوط به جنوب استان این موارد تصمیم گیری خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434266

مهمترین اخبار ایران و جهان: