نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 02:24

زمینه افزایش حضور نوجوانان و جوانان درمساجد استان بوشهر فراهم شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زمینه افزایش حضور نوجوانان و جوانان در مساجد استان بوشهر فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری چهارشنبه‌شب در نشست شورای عالی روحانیت استان بوشهر با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: منظومه امام حسین (ع) یک فرصت و گنج است؛ اوج رستگاری انسان در آخرت این است که اهل بهشت باشد و در بهشت که طبقات مختلف است همراه با اهل بیت باشد.

وی بیان داشت: امام رضا (ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید در دنیا رستگار و در آخرت سرافراز و همراه اهل بیت شوید روضه خوان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشید. لذا اشک نشان تسلیم قلب است و اگر مبلغی کاری کند که قلب جامعه تسلیم امام حسین شود جایگاه بسیار رفیعی را نزد خداوند خواهد داشت.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر همواره کوشش شده طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل شود و یک الگو برای کشور باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه حوزه‌های علمیه به امر تبلیغ گفت: در رابطه با مسائل تبلیغ و اهداف تبلیغ، هم در مدل، جامعه مخاطب و همچنین فرد مبلغ باید کار بیشتر صورت گیرد، هرچند کارهایی صورت گرفته اما کافی نیست چراکه دشمن بسیار دارد تلاش می‌کند و به خانه‌ها نفوذ کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کار برای تبلیغ بسیار سخت شده و دشمن به صورت ۲۴ ساعته به جوانان ما هجمه وارد می‌کند تصریح کرد: از این رو باید بتوانیم از فرصت فضای مجازی و هم فضای حقیقی استفاده کنیم، به ویژه در فضای مجازی باید وقت کافی گذاشته شود. وظیفه ما باید ابلاغ مبین است بدین معنا که پیام ما به دل بنشیند و روشنگری داشته باشد.

زمینه افزایش حضور نوجوانان و جوانان درمساجد استان بوشهر فراهم شود

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اهمیت توجه به مساجد ابراز داشت: بسط دادن نماز در مساجد مساله مهمی است و بایستی فرهنگ نماز خواندن در مساجد در جامعه نهادینه شود. متأسفانه در برخی جاها نماز نخواندن در مسجد و روحانی نداشتن در مسجد در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر آباد کردن مساجد از حضور جمعیت و داشتن برنامه‌های متنوع گفت: باید روی حضور نوجوانان و جوانان در مساجد کار کرد، این یک کار راهبردی و استراتژیک از سوی مسئولان تلقی شود و مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مجالس مذهبی در استان بوشهر روحانی محور است گفت: ارتباط روحانیون با مردم بسیار مهم است و روحانیون بایستی ارتباط تنگاتنگی با جامعه داشته باشند و با مردم گفتگو کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374266

مهمترین اخبار ایران و جهان: